Hej

Jag har gjort ett fatalt misstag tror jag, har skruvat upp en liten duschkorg i min dusch
för 6månader sedan, tänkte inte efter utan borrade igenom badrumstapeten i duschen sprutade silikon i hålen och använde rostfri skruv i tanken att det skulle funka, har ångrat detta så förbaskat och tagit bort alltihopa, med resultat fula märken i tapeten och oro över att jag har fuktskadat väggen.
Det finns inga tecken på fuktskada och troligtvis har jag klarat mig. Jag har för säkerhets skull lagt silikon i hålen efteråt för att säkra lite.Har jag en övertro på silikon kanske?

Frågan är nu: hur ska jag reparera de två små hålen (3mm), utan att behöva renovera hela väggen? våtrumsspackel och färg? Färg biter väl inte på silikon har jag hört? Behöver jag en badrumskunnig att göra jobbet?

Badrumstapeten är ca 3mm tjock, antagligen 20år gammal och har en mjuk karaktär, är målad för 2 år sedan.

Mycket tacksam för svar
/Anders

Jag tror nog att sililkon funkar. Men du kan ju alltid ringa till en mattfirma och kolla om de kan komma och svetsa igen hålen till dig. Om man nu kan svetsa en så gammal matta förstås. Fast du behöver nog inte vara så vansinnigt orolig, när man tar hål i ett tunt rollat tätskikt under kakel så tätar man bara med silikon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.