Hjälp innan jag får ett psykbryt. Jag får ej loss det här blandarfästet från väggen. Det sitter nån slags adapter i och när jag skruvar på muttern snurrar bara alltihop. Några idéer? Det satt en FM Mattsonblandare på.

• IMG_8794.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inga adaptrar som sitter kvar i väggfästet, utan det är blandarens anslutningar som har skruvats loss från blandaren.

Jag hade haft på kalklösar på gängorna, sen hållt fast blandarens anslutningar med rörtång samtidigt som jag skruvade på fästets löpande mutter med ringnyckel.

Är det inte insex i blandarens anslutning, har för mig att det förekommer.

TorpAnders TorpAnders skrev:
Är det inte insex i blandarens anslutning, har för mig att det förekommer.
Det är det nog, men troligen är det i den bredare delen (som sitter i/mot blandarfästet) och inte i den delen som ska sitta in i blandaren.

Demmpa Demmpa skrev:
Det är inga adaptrar som sitter kvar i väggfästet, utan det är blandarens anslutningar som har skruvats loss från blandaren.

Jag hade haft på kalklösar på gängorna, sen hållt fast blandarens anslutningar med rörtång samtidigt som jag skruvade på fästets löpande mutter med ringnyckel.
Helt rätt, jag fick loss dem genom att sätta på blandaren igen och sedan skruva åt andra hållet😏

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.