Hej alla kloka,
Vi har gett oss på att renovera barnens rum, i det arbetet tänkte vi riva ut heltäckningsmattan och underliggande golvspån och lägga trägolv 25 mm för att få jämn golvnivå mot intilliggande rum. Dumt såhär i efterhand inser jag nu.
Det visar sig att innerväggarna är påtjockade och golvspånet går in under väggen och ligger på bjälke under, sitter som ett berg. Är det någon som har tipps på vad man kan göra utan att riva bort skivorna på insida yttervägg?
Tack på förhand
Peter
Vi har gett oss på att renovera barnens rum, i det arbetet tänkte vi riva ut heltäckningsmattan och underliggande golvspån och lägga trägolv 25 mm för att få jämn golvnivå mot intilliggande rum. Dumt såhär i efterhand inser jag nu.
Det visar sig att innerväggarna är påtjockade och golvspånet går in under väggen och ligger på bjälke under, sitter som ett berg. Är det någon som har tipps på vad man kan göra utan att riva bort skivorna på insida yttervägg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack på förhand
Peter
Såga av med feinsåg och montera dit en ny regel som det nya golvet kan ligga på.P PeterValdemar skrev:Hej alla kloka,
Det visar sig att innerväggarna är påtjockade och golvspånet går in under väggen och ligger på bjälke under, sitter som ett berg. Är det någon som har tipps på vad man kan göra utan att riva bort skivorna på insida yttervägg? [bild] [bild][bild]
Tack på förhand
Peter
Hej, exakt samma lösning som min svåger föreslog. Verkar vettigt, tack for hjälp! 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp med arbetsordning från ångspärr till färdigmålat
Färg, Måla & Tapetsera -
Hjälp med diskmaskinen
Vitvaror -
Beräkningshjälp Dimensionering av typ Entresol konstruktion.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp! Min brunn har vatten men...
Vatten & Avlopp -
Hjälp - 20 mm golvspånskiva hittas ingenstans för att återställa del av golv ?!
Byggmaterial & Byggteknik