Detta får bli lösningen. Drar in ledningen från väggen i botten av dosan, sen vidare uppåt till strax ovanför kylskåpet där jag kopplar in nytt enkeluttag.
Men vad i hela friden gör jag med de här trådarna jag förstått kallas biledare? Knipsar?

• En hand håller eltrådar bredvid en öppen eldosa, nytt enkeluttag och elektrisk kabel på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Biledaren lägger du endera under samma som jorden (skulle jag gjort) i dosan eller på en ledig plint. Och i uttaget endera tillsammans med jord eller knippsat.

• Gilla
Pennypopp
  • Laddar…
Pennypopp Pennypopp skrev:
Elektrikerna har varit här flera ggr och dragit elen till hela köket. Jag har påpekat att jag är missnöjd med placeringen på detta uttag, men fick ett undvikande ”vad dryg du är-svar” Så nu skiter jag i dom och ska fixa själv.
Märkligt agerande av elektrikerna! Men nu vet du vilka du inte ska anlita nästa gång.

• Gilla
byggarätt och 3 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Märkligt agerande av elektrikerna! Men nu vet du vilka du inte ska anlita nästa gång.
Ja hur menar de elektrikerna att kunderna ska göra när de bara lämnas i sticket?

fick ett undvikande ”vad dryg du är-svar”
Ja en part i denna konversation verkar uppenbart dryg och jag syftar inte på TS.

S Stuff skrev:
Har du undersökt var kabeln tar vägen sen? Går den rakt igenom väggen in i nästa rum? Svänger den uppåt mot taket? Bästa är ju att lokalisera andra änden om om möjligt byta till en längre kabel.
Så skulle även jag göra och då kanske slippa dosa och en onödig skarv.

Sådärja! Tack för alla tips här i tråden. Det visade sig att min kompis var elektriker med behörighet så hen kom på besök och nu är uttaget flyttat. Pga extrem yrkesstolthet, prestationsångest och rädsla för vakna nätter har alltså polaren bett mig maskera the most private parts. You get the point.

• Elektriskt uttag på vägg flyttat av elektriker, kamouflerat med fjärilsdekal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
elmont och 7 till
  • Laddar…
Sådärja! Tack för alla tips här i tråden. Det visade sig att min kompis var elektriker med behörighet så hen kom på besök och nu är uttaget flyttat. Pga extrem yrkesstolthet, prestationsångest och rädsla för vakna nätter har alltså polaren bett mig maskera the most private parts. You get the point.
snygg kakelbit som sticker ut. :rofl:

M mattoys skrev:
snygg kakelbit som sticker ut. :rofl:
Japp det är meningen

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Japp det är meningen
Ja det ser väldigt medvetet ut men nyfikna som vi är undrar vi naturligtvis varför?

Alfredo Alfredo skrev:
Ja det ser väldigt medvetet ut men nyfikna som vi är undrar vi naturligtvis varför?
Den visar var eluttaget sitter. :cool:

• Haha
Pennypopp och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag hade lite kort om kakel, så därför blev det halvor bakom där kylskåpet ska stå. Resten av köket har utspritt kakel

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.