Hur lång tid tar det innan polis eller kommun agerar?

• Antal röster
    215
Du kan inte jämför samhället förr och nu.
Är ett helt annat klimat nu vilket inte är unikt i just detta fall.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Det är ju dock ingen anledning att acceptera problemen, snarare tvärtom.

Häradsbäck- Älmhult
I morgonkväll lördag 5/11 är det ungdomsdans på nöjesstället i Häradsbäck. Det har varit en del ordnings och trafikproblematik för boende i byn i anslutning med dessa danstillställningar på sistone.
Åtgärder i samverkan har vidtagits för att motverka dessa problem. Från Polisens sida kommer vi att finnas på plats.
Vidare har Älmhults kommun i samma anda beslutat och iordningställt för ett tillfälligt parkeringsförbud på marknadsplatsen i byn och arrangören har iordningsställt för engångsinsläpp.
Sammantaget är det vår gemensamma förhoppning att kvällen blir lugnare och med lägre ljudvolym från motorfordon än tidigare för boende i samhället
/Kommunpolis och övriga 1f46e_200d_2640.png

fick upp detta i mitt flöde på fb från älmhultspolisen

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Det var var riktigt goda nyheter (y):)
Jag tror det kommer att göra stor skillnad att man inte får vara på parkeringen nere i byn.

Nyheten om envägsinsläppet fick jag skickad till mig för någon vecka sedan, glömde berätta det här. Smålandsposten har skött sitt jobb, liksom polisen,kommunen och ägaren till Balders. https://www.smp.se/almhult/balders-...tta-efter-allt-liv-som-varit-pa-byn-d0bfb1c8/

Man lutar sig mot räcket framför byggnaden med skylten "BALDERSHAGE". Artikel om lokalt ägarbyte och byutveckling på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ska bli väldigt spännande att höra hur det gick efter morgondagens tillställning.

• Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Ja det verkar ju så att istället för att man får gå in/ut med sin entrébiljett/armband så måste man istället be om en stämpel. Som kan nekas om de vet att man bidrar till stökigheterna.

Men jag själv hade istället sett att man hade samma regler för alla - dvs att man får gå in en gång på biljetten, går man ut så kommer man inte in igen.

Jag började den här tråden för en månad sedan med en omröstning om hur snabbt ni trodde att ägaren, kommun och polis skulle agera på detta nödrop om buller och skadegörelse i Häadsbäck. De flesta trodde att de aldrig skulle göra något åt saken. Men nu har vi (redan) facit.

Efter en månad, när det var dans igår kväll, hade de vidtagit kraftfulla åtgärder och byborna blev inte störda alls.Tryggheten är återställd. Helt underbart! Tack!

För att allt ska vara rätt och riktigt har jag raderat delen i rubriken som sa att kommun och polis inte bryr sig. För det gjorde de.

• Gilla
  • Älska
  • Arg
LURIGLANA och 17 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag började den här tråden för en månad sedan med en omröstning om hur snabbt ni trodde att ägaren, kommun och polis skulle agera på detta nödrop om buller och skadegörelse i Häadsbäck. De flesta trodde att de aldrig skulle göra något åt saken. Men nu har vi (redan) facit.

Efter en månad, när det var dans igår kväll, hade de vidtagit kraftfulla åtgärder och byborna blev inte störda alls.Tryggheten är återställd. Helt underbart! Tack!

För att allt ska vara rätt och riktigt har jag raderat delen i rubriken som sa att kommun och polis inte bryr sig. För det gjorde de.
GRATTIS MARLENE till din envetna kamp för din stackars Mor m.fl. på orten.
Nu gäller det att bevaka situationen... som nog tämligen lätt kan eskalera!

• Älska
  • Gilla
  • Arg
allan51 och 2 till
  • Laddar…
N solo91 skrev:
Den dagen balders hage stängs ner. Stängs även byn ner.
Är väl ingen som vill att balders hage ska läggas ner? Mer ordning och reda på orten och det verkar ju fungera för tillfället iaf

• Gilla
Kätting och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Är väl ingen som vill att balders hage ska läggas ner? Mer ordning och reda på orten och det verkar ju fungera för tillfället iaf
Baldrrs hage har ju funnits i 50+ år ...

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Man framför byggnad, artikeltext, skärmdump av webbsida med nyheter om nöjesindustrin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blir färre evenemang nu framöver verkar det som.

Redigerat:
P Pappa1986 skrev:
[bild]
Blir mindre evenemang nu framöver verkar det som.
Kanske inte mindre, men iaf färre.

• Gilla
Donn
  • Laddar…
B b8q skrev:
Kanske inte mindre, men iaf färre.
Har du rätt i, ska redigera det (y):D

• Gilla
b8q
  • Laddar…
N solo91 skrev:
Det är tyvärr tack vare denna dumma sidan tänk på det!
Tycker det är bra att dem tog tag i problemen. Både kommun, polis och ägare verkade ju relativt nöjda. Att det blir färre tillfällen är kanske mer pga inflationen mm

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.