53 775 läst ·
212 svar
54k läst
212 svar
Hjälp! Buller och skadegörelse i Häradsbäck
Hahahaha herregud att du orkar lägga energi på saker som inte rör dig, jag har nattliga besök varje balders men vad gör det? Visst händer det att något går sönder ibland men kom igen ni har varit unga själva, eller du kanske var perfekt och har troligen aldrig gjort något fel i ditt liv!
T ToRy skrev:Återigen blandar du ihop saker och ting. Hur kan stället fara illa om man stävjer problemen som sker UTANFÖR stället? Eller menar du på fullt allvar att de som får sina nätter och trädgårdar förstörda ska acceptera det så att ett gäng snorfulla miffon ska kunna härja fritt EFTER att de varit på stället?
Att ägaren av någon anledning går ut med att det blir färre tillställningar framöver kan knappast de boende klandras för. Det är inte stället i sig det klagas på, det är buset runtomkring. Något du verkar ha svårt att processa med det du "har där uppe".
Kan du inte bara acceptera att folk upplever olika saker på olika sätt. Både på grund av att de är olika människor, men framför allt på grund av att de helt enkelt upplever olika sidor av samma sak. Det är klart att du inte ser något problem om din trädgård inte har fått nattligt besök. Men din granne, vars krukor blivit söndersparkade, kanske tycker det är ett problem. Var inte så förbannat inskränkt, fatta att alla inte är du.
Har du inte varit ung någon gång, problemet är att balders är det ända stället för undgomar 15+ och du vet själv att är man under 18 kan man inte köpa alkohol inne på balders därför gömmer många ungdomar sina väskor utanför balders och springer ut och tar en öl under kvällen. Men när nu detta inte går skulle man balders och kanske åker på hemma fester istället vilket blir bara ett större problem för polisen för då blir de problem som kan uppstå med fulla ungdomar utspridda istället för att ha det samlat på balders!
Marlen Eskilsson skrev:
När något pucko kommer in och anklagar en annan person som du gör, då angår det mig. Frågor på det?
Inte för att Marlen behöver någon form av beskydd, men förhoppningen är att ju fler som påtalar hur fel ute du är, desto större är chansen att du förstår.
Att du sedan försöker jämföra din uppväxt med min är bara ytterligare ett tecken på din inskränkthet. Sluta försöka få in alla i din mall, världen funkar inte så.
Inte för att Marlen behöver någon form av beskydd, men förhoppningen är att ju fler som påtalar hur fel ute du är, desto större är chansen att du förstår.
Att du sedan försöker jämföra din uppväxt med min är bara ytterligare ett tecken på din inskränkthet. Sluta försöka få in alla i din mall, världen funkar inte så.
Administrator
· Skåne
· 8 683 inlägg
Fyller man inte i sin profil korrekt trots uppmaningar blir man avstängd.
Det första du skrev var att Marlen ljög. Minns du?
Edit: Ah, det bör ha varit en av de snabbaste banningarna i byggahus historia...?
Nästan synd, Leif var ändå lite rolig.
Dags att återgå till jobbet... 
Edit: Ah, det bör ha varit en av de snabbaste banningarna i byggahus historia...?
Marlen Eskilsson skrev:
Ja, det har blivit mycket värre. När jag bodde där och även besökte Balders då och då, så kan jag inte påminna mig någon gång att de gick in i trädgårdarna och förstörde postlådorna och andra saker. Det enda jag har minne av är att överförfriskade personer vi kände knackade på och satte sig hos oss och kollade på tv.
Jag har ganska mycket "inside info" om hur det funkar eftersom det var min pappa (när han var 16 år) och min farbror som byggde och startade Balders i slutet av 40-talet, då under namnet Lindkullen. Jag vet hur det är att driva sådan verksamhet, och jag vet precis hur det var "förr" jämfört med 2022.
Visst har det alltid varit många som festar till det där, även förr, men då hade de två dedikerade vakter som patrullerade på byn hela kvällen tills det var slut. Sedan när de sålde verksamheten (tror det var i slutet av 70-talet) så slutade den nya ägaren att ha vakter som gick runt. Baldes har bytt ägare flera gånger efter det och ingen av dem har tagit ansvar för miljön för de boende, men det är väl för att de själva inte bor där som min pappa gjorde, de förstår inte vad det innebär. Hade de själva bott i byn och behövt träffa grannarna i mataffären efter en festkväll när var och varannan har har legat sömnlös på natten och fått saker förstörda i sin trädgård, så hade de nog ordnat fram vakter snabbt som ögat. Eftersom jag själv sedan under tonåren befann mig på insidan av Balders, så har jag ingen uppfattning om ifall där var poliser eller ej, men jag har inget minne av att någon slog sönder saker på den tiden, eller av att de gick in i vår trädgård och var där hela kvällen som att de ägde den (som de gör nu).
Marlen Eskilsson skrev:
Ja, det har blivit mycket värre. När jag bodde där och även besökte Balders då och då, så kan jag inte påminna mig någon gång att de gick in i trädgårdarna och förstörde postlådorna och andra saker. Det enda jag har minne av är att överförfriskade personer vi kände knackade på och satte sig hos oss och kollade på tv.
Jag har ganska mycket "inside info" om hur det funkar eftersom det var min pappa (när han var 16 år) och min farbror som byggde och startade Balders i slutet av 40-talet, då under namnet Lindkullen. Jag vet hur det är att driva sådan verksamhet, och jag vet precis hur det var "förr" jämfört med 2022.
Visst har det alltid varit många som festar till det där, även förr, men då hade de två dedikerade vakter som patrullerade på byn hela kvällen tills det var slut. Sedan när de sålde verksamheten (tror det var i slutet av 70-talet) så slutade den nya ägaren att ha vakter som gick runt. Baldes har bytt ägare flera gånger efter det och ingen av dem har tagit ansvar för miljön för de boende, men det är väl för att de själva inte bor där som min pappa gjorde, de förstår inte vad det innebär. Hade de själva bott i byn och behövt träffa grannarna i mataffären efter en festkväll när var och varannan har har legat sömnlös på natten och fått saker förstörda i sin trädgård, så hade de nog ordnat fram vakter snabbt som ögat. Eftersom jag själv sedan under tonåren befann mig på insidan av Balders, så har jag ingen uppfattning om ifall där var poliser eller ej, men jag har inget minne av att någon slog sönder saker på den tiden, eller av att de gick in i vår trädgård och var där hela kvällen som att de ägde den (som de gör nu).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var visst lite stökigt på de gamla ägarnas tid också
Administrator
· Skåne
· 8 683 inlägg
Det var ordning på den tiden.B Bybo54 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 278 inlägg
Jag tänkte på det här med engångsinträde och busksupande ungdomar när jag läste att de skulle ändra reglerna.
Jag har inte någon bestämd uppfattning om ifall det är skäligt att tvinga fram sådana inträdesregler för att det kan leda till något som i sin tur kan leda till allvarligare brott annars. Men jag tycker att det är lite sorgligt oavsett om det är rätt eller ej.
Om man inte kan lösa sånt här med rimlig närvaro av ordningsvakter och polis kommer landsbygden att utarmas lite till.
Jag har inte någon bestämd uppfattning om ifall det är skäligt att tvinga fram sådana inträdesregler för att det kan leda till något som i sin tur kan leda till allvarligare brott annars. Men jag tycker att det är lite sorgligt oavsett om det är rätt eller ej.
Om man inte kan lösa sånt här med rimlig närvaro av ordningsvakter och polis kommer landsbygden att utarmas lite till.
Redigerat: