KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, det är klart att fukt/vattenspill har åstadkommit detta.
Spill från potatiskastrullen när den flyttas från spishäll till vask för tömning,
allmänt vattenslask från grönsaker, frukt, saft osv.
Spånskivan är som läskpapper, och när den väl blötts ner och svällt så återtar den aldrig ursprungsformen.
För att det inte skall bli värre rekommenderar jag en tejpremsa över skarven.
Det blir inte snyggare, men förvärras inte heller.
Välj en riktigt stadig tejp, helst inte vanlig packtejp.
Om TS lyckas limma ihop det på ett snyggt sätt måste det väl vara bättre och snyggare att lägga en silikonsträng där?

nikasp
Vi körde lite budgetrenovering av köket och bytte bänkskivor till IKEAs, diskbänk och ersatte fristående spis med inbyggnadshäll och -ugn. Vi har 4,20 meter mellan väggarna så jag la en skarv precis under ena sidan av hällen så skarven syns väldigt lite (vår häll är betydligt närmare framkant än er). Jag var jävligt noga med att silikona kanterna på skivorna och sedan noga med silikinsträngen när jag satt ihop dem och drog sedan ett par långa skruvar som budget-kex då jag inte har någon lamellfräs. Det har klarat mycket vatten och annat bös som kokat över eller runnit över bänken i två år så jag bedömer det som tätt. Inte dyrt att ersätta ifall det skulle gå åt skogen, men såklart en del jobb.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.