42 169 läst ·
127 svar
42k läst
127 svar
HJÄLP! Banken gav avslag på lån!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja, här är du väl anonym. Så vart jag jobbar borde väl inte spela någon roll? I vilket fall så har jag aldrig jobbat på försäkringsbolag och kommer knappast göra det heller.cecar33 skrev:
Jag tycker det är intressant. Var den skenförsäkrad så hade ju bolaget helt rätt. Om det sen är så at det hade kunnat vara din bil är enligt mig av underordnad betydelse.
Förlåt att jag avbryter bilförsäkringsdiskussionen, men skönt att det löste sig med lånet.
Om du satsar på att amortera av privatlånet snabbt, borde du ha möjlighet att kunna få bottenlån på 85%, dvs att få betydligt bättre räntevillkor på den delen. Om du kan lägga 5000/månad i amortering i stället för 2000 är det borta på två år, och du har ett bra förhandlingsläge mot Swedbank (och andra banker).
Åtminstone har din månadskostnad minskat rejält, och du har ett utrymme att inom de 7000 du satt upp amortera bort även topplånet på ett par år. Med den planen är du alltså nere på 75% lån, dvs 25% RIKTIG EGEN INSATS, på 5 år.
Om du satsar på att amortera av privatlånet snabbt, borde du ha möjlighet att kunna få bottenlån på 85%, dvs att få betydligt bättre räntevillkor på den delen. Om du kan lägga 5000/månad i amortering i stället för 2000 är det borta på två år, och du har ett bra förhandlingsläge mot Swedbank (och andra banker).
Åtminstone har din månadskostnad minskat rejält, och du har ett utrymme att inom de 7000 du satt upp amortera bort även topplånet på ett par år. Med den planen är du alltså nere på 75% lån, dvs 25% RIKTIG EGEN INSATS, på 5 år.
Ta ett annat lån på en annan bank. Är du medlem i facket så får du kanske lite bättre villkor. Det skulle jag göra eller låna av släkten. Det var ganska fult av bankmannen att lova er belåning till 100%. Sådana löften måste man få på papper innan man kan lita på de.
Nja, de flesta krockar sin första bil. Jag föredrar att kidsen kör en stor, tung och trafiksäker bil (ultimata förstabilen torde väl vara en Hummer...), och om jag behöver stå för försäkringen så må det väl vara hänt.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Du har en poäng där att en stor bil är säker.
Men en Hummer är nog lite väl stor för en med nybakat körkort att köra.
Iof är en Hummer stryk tålig http://www.youtube.com/watch?v=Cf_84mmSQe8
En gamal volvo är väl hyfsat billig i försäkring.
Men en Hummer är nog lite väl stor för en med nybakat körkort att köra.
Iof är en Hummer stryk tålig http://www.youtube.com/watch?v=Cf_84mmSQe8
En gamal volvo är väl hyfsat billig i försäkring.
Och bäva må alla barnfamiljer i normal(små) bilar göra.Troberg skrev:
Du förutsätter att alla med nytaget körkort krockar en gång, relativt snart, och ser lösningen på det problemet att andra, icke vållande, ska ta smällen. :x
Ibland undrar jag verkligen om du tänker innan du skriver?