71 792 läst ·
70 svar
72k läst
70 svar
Hjälp att tolka isolationsmätning
varför envisas du att mäta mellan fas och nolla?
nyfikenhet. 
och om det skulle vara ett överlag där så äe det väl bra om man kan åtgärda det med?
Sen en grej till. Vi har skruvat i 10 000 tals skruv i bef trägolv och ingen vet hur mycket el det går där.. Vet ett rör vi skruvade i för då tändes taklampan
tog ur skruven och deog ny FK sen meggade jag allt när vi var klara.. Ska nog ta dit en elektriker sen men just nu är jag bara så jävla nyfiken d^_^b
Funderar på att hyra en elektriker som bara kan vara med en dag och svara på frågor samt göra lite praktiska övningar = )
Någon som är sugen ?
och om det skulle vara ett överlag där så äe det väl bra om man kan åtgärda det med?
Sen en grej till. Vi har skruvat i 10 000 tals skruv i bef trägolv och ingen vet hur mycket el det går där.. Vet ett rör vi skruvade i för då tändes taklampan
tog ur skruven och deog ny FK sen meggade jag allt när vi var klara.. Ska nog ta dit en elektriker sen men just nu är jag bara så jävla nyfiken d^_^b
Funderar på att hyra en elektriker som bara kan vara med en dag och svara på frågor samt göra lite praktiska övningar = )
Någon som är sugen ?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Beröm för att du är ordentlig dell4.
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Nej, det må vara över godkänt, men visar på att något är fel.
Vid närmare efterforskning så gick den kabeln inte alls dit jag trodde. Det var kopplat från en lyktstolpe (längst) bort från huset till tre andra, trodde jag. Men vid närmare inspektion var de tre matade från annat håll. Så kabeln kan mycket väl sluta någon stans i marken... Nåja, urkopplad får den vara i alla fall. Kanske hyra en kabelsökare någon dag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden