3 025 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Hjälp att förstå TN-C-S (TN-S)
Det är jag som rättar felaktigheter som okunniga elinstallatörer gör, både i upphandlingar och praktiskt. Jag jobbade med elinstallation redan på 80-talet men valde att utbilda mig, imom flera olika områden.GK100 skrev:
Jag förstår att det är jobbigt när diskussioner går över din kompetensnivå, men det är ingen anledning för dig att inte läsa på och lära sig något.
Istället för att slänga ur dig ohyfsade dumheter baserat på hur du tror det ligger till så föreslår jag att du läser relevant standard och kommer med ett vettigt argument där du med hänvisningar och resonemang förtydligar vad du anser vara annorlunda.
/M
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Jag hade dig på min ignore-lista sedan länge utan att komma ihåg varför. Jag ser att det uppenbarligen var rätt beslut. Det var dumt av mig att läsa dina inlägg här och ödsla bort tid som jag inte har. Jag kanske läser nåt inlägg av dig igen om nåt år eller så för att se om du har vuxit upp.M Marcus-AA skrev:Det är jag som rättar felaktigheter som okunniga elinstallatörer gör, både i upphandlingar och praktiskt. Jag jobbade med elinstallation redan på 80-talet men valde att utbilda mig, imom flera olika områden.
Jag förstår att det är jobbigt när diskussioner går över din kompetensnivå, men det är ingen anledning för dig att inte läsa på och lära sig något.
Istället för att slänga ur dig ohyfsade dumheter baserat på hur du tror det ligger till så föreslår jag att du läser relevant standard och kommer med ett vettigt argument där du med hänvisningar och resonemang förtydligar vad du anser vara annorlunda.
/M
Det var nog för att jag brukar ifrågasätta dåligt underbyggt tyckande som inte kan backas upp, vilket du ofta verkar producera, som i den här tråden.Bo.Siltberg skrev:
Så, har du läst standarden och har något argument eller inte? Nej, det verkar vara för mycket begärt. Du frågar om källor men i den här tråden är det bara jag som citerar källor.
/M
Klicka här för att svara