Hej på er,
Är lite ny på det här med att köpa hus då.
Har ett hus jag gillar men är lite orolig efter att ha läst besiktningen.
Hus från 1960-talet.

1777671995463.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mäklaren sa att detta hade skett efter en väldigt mycket regn, och takpannor som inte rensats då löv legat och blockerat.

Är enda lösningen att göra egen utökad besiktning?

Tacksam för råd.
 
Mäter människan i träsockeln eller i konstruktionen? För har du 95% i konstruktionen så är det förmodligen en dränering som gäller, man ser ju att det är färgsläpp och det är antingen fel färg, ventilation eller blött bakom. Det kan man knappt genom husköparbesktning avgöra, bara spekulera. Men jag hade inte lagt ish 10k på en ny besiktning. Kolla hur det ser ut utanför, hur lutar det, hur är dagavattningen osv. Men har du 95% i stommen så ska du nog dränera hyfsat omgående.
 
  • Gilla
BosseNosse
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.