3 249 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Hjälp att avlufta två slingor i detta golvvattenvärmesystem
Gissningsvis ska man öppna slangnippeln genom att vrida den något varv. Har fäst slangar på både in- och utflöde och testat att spola de krånglande slingorna. Tyvärr är flödet väldigt dåligt i dessa. Har svårt att se hur detta ska kunna hjälpa flödet att bli bättre?
Måste man spola respektive slinga frikopplade från växelstycket med högre tryck? Eller finns andra vanliga fel på golvvärmeslingor som man borde kolla upp? Inflödesventilerna verkar fungera som de ska...
Måste man spola respektive slinga frikopplade från växelstycket med högre tryck? Eller finns andra vanliga fel på golvvärmeslingor som man borde kolla upp? Inflödesventilerna verkar fungera som de ska...
Vrid alla termostater på min som inte ska spolas och vänta tills dom är stängda, sen kan du spola, ha då ställdonet borta var inte snål det kan ta en stund innan luft ev. går ur, ser att det läcker där med
Edit dom ska spolas ska slangarna bli kalla på
Edit dom ska spolas ska slangarna bli kalla på
Har tillslut fått ordning på de kalla golvvärmeslingorna. Det visade sig att jag trots allt inte öppnat returventilerna till dessa slingor. Returventilerna har en liten skruv som jag förutsatte reglerade flödet. Vad skruven gör vet jag fortfarande inte däremot insåg jag att det förutom skruven går att med insexsnyckel vrida en kon. När jag väl gjorde detta kunde jag få fullt flöde när jag luftningsspolade slingorna. jag kunde då spola igenom och få bort allt gammalt rejält smutsigt vatten plus luft som stod i dessa slingor.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden