Hejsan, har en ledlist för utomhusbruk bakom vindskivan på mitt garage, haft i ca 1 månad. Nu är ca 1m i mitten av slingan släckt. Den är ca 15m totalt. Någon som vet varför det blir så? När jag fick slingan var det också så men då lagade en elektriker det genom att ta bort den biten och skarva ihop den. Men nu har det ju alltså hänt igen?
Mvh
Mvh
Borde åtgärdas på garantin. Kan vara flera orsaker. Om det är en hel slinga borde grupper om vanligtvis tre dioder gå sönder. Det kan hända om diodslingan är av billigare kvalitet. De är känsliga för tvära böjar också.
Men om en elektriker köpt och sätt upp den borde det vara kvalitet. Kanske fabrikationsfel. Sattes den upp i ett stycke eller var det sektioner?
Men om en elektriker köpt och sätt upp den borde det vara kvalitet. Kanske fabrikationsfel. Sattes den upp i ett stycke eller var det sektioner?
Tack! Det var ett stycke och man jöper den på metervara och leverantören monterade kontakten.. tråkigt bara jag läre ta ner skiten efter en månad bara.. men men.. värre saker har hänt!T Tompafix skrev:Borde åtgärdas på garantin. Kan vara flera orsaker. Om det är en hel slinga borde grupper om vanligtvis tre dioder gå sönder. Det kan hända om diodslingan är av billigare kvalitet. De är känsliga för tvära böjar också.
Mycket vanligt att hela sektioner i en list ger upp, framför allt av de billigare sorterna. Antagligen är det nån komponent som gett upp, varför alla dioder i den serien blir strömlösa. Tipset är att köpa en LED-list av bättre kvalitet så slipper du problemet.
Det är med största sannolikhet inte fabrikationsfel. Listerna är väldigt känsliga vid handhavande och montage!
Det är med största sannolikhet inte fabrikationsfel. Listerna är väldigt känsliga vid handhavande och montage!
Det är nog en 230v slinga du var. Då är varje sektion längre än än 12/24v. Men man slipper i sin tur ha en transformatorV Viktorba skrev:
Klicka här för att svara