Hejsan,
Jag fick låna en rondelslip av en snäll granne att putsa bort betongskinnet på en nygjord betongplatta innan det ska målas golvfärg. Inte årets modell men den funkade och gjorde vad som skulle utföras.
Den hade stora papper som såg ut precis som till Flex tak-giraff med ludd på baksidan som man sätter i en plastskiva med massa små piggar.
Nu mitt problem - när jag ska lämna tillbaka den så tänkte jag ersätta alla papper jag gjort slut på men jag hittar dem ingenstans. Jag har varit på massor av ställen, surfat på nätet och ringt.
Förefaller vara någon standarddiameter som brukas på dylika maskiner där jag hittar en uppsjö av polertrissor men inga slippapper.
Alla tips mottages tacksamt så jag kan returnera maskinen med nya papper.
Jag fick låna en rondelslip av en snäll granne att putsa bort betongskinnet på en nygjord betongplatta innan det ska målas golvfärg. Inte årets modell men den funkade och gjorde vad som skulle utföras.
Den hade stora papper som såg ut precis som till Flex tak-giraff med ludd på baksidan som man sätter i en plastskiva med massa små piggar.
Nu mitt problem - när jag ska lämna tillbaka den så tänkte jag ersätta alla papper jag gjort slut på men jag hittar dem ingenstans. Jag har varit på massor av ställen, surfat på nätet och ringt.
Förefaller vara någon standarddiameter som brukas på dylika maskiner där jag hittar en uppsjö av polertrissor men inga slippapper.
Alla tips mottages tacksamt så jag kan returnera maskinen med nya papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för att du tar dig tid att svara. Jag har varit på 10 olika uthyrningsställen inklusive Cramo men alla har fyrkantiga maskiner numera. "De har vi slutat med" är det vanligaste svaret.
Har även varit till alla stora byggvaruhuskedjor och flera olika golvfirmor. Sedan tröttnade jag på "bilorienteringen" och började söka på nätet och har ringt 10 ställen till som höll på med liknande maskiner - men inget napp.
Sedan skrev jag inlägget...
Har även varit till alla stora byggvaruhuskedjor och flera olika golvfirmor. Sedan tröttnade jag på "bilorienteringen" och började söka på nätet och har ringt 10 ställen till som höll på med liknande maskiner - men inget napp.
Sedan skrev jag inlägget...
Jag frågade ägaren och han hade köpt pappren på en städgross i Årsta men även de hade slutat med detta när jag kontaktade dem.
Ska kolla dina tips i morgon då det går att ringa.
Tack
Ska kolla dina tips i morgon då det går att ringa.
Tack
Efter ett intensivt letande på nätet har jag hittat själva produkten på nätet. Pappren tillverkas i Tyskland och går att beställa på nätet i 10-pack.
Detta funkar ju om jag inte hittar någon som har de i Sverige.
https://www.carls.nu/se/gulvslip-394/polermaskin-tillbehor/useit-superpad-p-410mm-287
Detta funkar ju om jag inte hittar någon som har de i Sverige.
https://www.carls.nu/se/gulvslip-394/polermaskin-tillbehor/useit-superpad-p-410mm-287
Klicka här för att svara