Hej forumet, köpte en ny 415X Automover som jag tycker är en upphottad variant av min 320 som bar går och går, enkel installation, husqvarna Connect är kul feature och egentligen bara plug and play då jag återanvänder befintlig slinga. Döm o mmin förvåning när den två gånger missat att hitta men till laddstationen ? Ca 1000 kvm att klippa, inte komplicerad yta och begränsningskabeln funkade fint på den gamla så varför inte denna ?
Fråga: under Hitta hem/laddstation finns inställningar på signalstyrka laddstation, den har jag ställt på LÅG nu, sedan finns två ytterligare inställningar antal minuter som den söker efter begränsningskabeln eller guidekabeln - är det någon som har tips på hur jag skall justera dem ?
TIll sist, maskinen har ju inbyggd GPS - borde det inte vara busenkelt att köra på dessa koordinater när batteriet sinar istället för att jaga en slingsignal ?
Fråga: under Hitta hem/laddstation finns inställningar på signalstyrka laddstation, den har jag ställt på LÅG nu, sedan finns två ytterligare inställningar antal minuter som den söker efter begränsningskabeln eller guidekabeln - är det någon som har tips på hur jag skall justera dem ?
TIll sist, maskinen har ju inbyggd GPS - borde det inte vara busenkelt att köra på dessa koordinater när batteriet sinar istället för att jaga en slingsignal ?
Minuttiderna som anges är hur länge den ska vänta med att påbörja sökning efter resp.slinga. Sätt 0 min på guiden, då kommer den att direkt hoppa på guiden när den passerar över kabeln.
Vissa modeller har fått GPS-stöd för snabbare återgång till laddare, vet ej om just din modell har det.
Vissa modeller har fått GPS-stöd för snabbare återgång till laddare, vet ej om just din modell har det.
två veckor och nu går demn bättre, men hittar inte hem till stationen alltid… på bilden är gula strecket guidekabeln, borde jag dra om den och göra den mycket längre typ ned till grussde parkeringen istället eller kan jag ha dubble ksblar ?
tscksam för tips här
tscksam för tips här
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Dubbelkolla så att guidekabeln sitter fast ordentligt i laddstationen. Jag har haft samma beteende på min 450x och då har det berott på att ena guiden inte haft kontakt. I alla fall på min modell så är kabelskorna på guider och begr kabel lite halvdana så det är lätt att de lossnar.O olof63 skrev:
Som det ser ut på din bild är det ingen bra dragning av guidekabeln, hur kom ni fram till denna dragning?
Principen för den är att den i största utsträckning ska täcka tomten och avlägsna klippytor.
Hursomhelst, klipparen kan även gå hem via begränsningskabeln, fungerar inte detta? Ställ även ner fördröjningstiden för söktiden på begränsningskabeln till 0 eller 1-2 minuter.
Principen för den är att den i största utsträckning ska täcka tomten och avlägsna klippytor.
Hursomhelst, klipparen kan även gå hem via begränsningskabeln, fungerar inte detta? Ställ även ner fördröjningstiden för söktiden på begränsningskabeln till 0 eller 1-2 minuter.
Du kan inte trixa med guidekabeln, den ska gå helt odelad från laddaren till en punkt på begränsningskabeln.
Med aktuell dragning så förstår jag att klipparen kan ha svårt att hitta hem, dock borde den kunna gå via begräsningskabeln, men det har du tydligen nu stängt av ?
Med aktuell dragning så förstår jag att klipparen kan ha svårt att hitta hem, dock borde den kunna gå via begräsningskabeln, men det har du tydligen nu stängt av ?
tack för tips där, jag stängde av den igår för att se om de5 blir skillnad, men då skall jag dra om guiden såsom föreslagit och göra guiden mycket längre typ hela vägen ned till parkeringen så får vi se om den går bättre.
Ja det är kabeln till den gamla någon firma som dragit den men den fastnade aldrig med tomt batteri. Återkommer när jag kört med nya dragningen.
Fråga : den har ju en gps inbyggd så varför navigerar den inte tillbaks och fiskar upp guideslingan när den börjar nöi
Lite trött ?
Fråga : den har ju en gps inbyggd så varför navigerar den inte tillbaks och fiskar upp guideslingan när den börjar nöi
Lite trött ?
Med den visade och ursprungliga dragningen av guiden så måste tidigare klippare ha använt beg.kabeln för återgång. Kan du bekräfta att så var fallet?
Nuvarande klippare kan göra på samma sätt, kolla inställningarna och aktivera även hemgång via beg.kabel om problemet fortsätter.
Nuvarande klippare kan göra på samma sätt, kolla inställningarna och aktivera även hemgång via beg.kabel om problemet fortsätter.