tompax2
BirgitS BirgitS skrev:
Sen tror jag att det behövs bygglov/anmälan för ändrad användning (eller kanske tillbyggnad) och det medför väl också att biytan ökar på fastighetsdeklarationen.
Det behövs inget bygglov i helvetet...
...som sagt:
Sockerhög Sockerhög skrev:
Och jättevarmt. 90 grader i hörnen...
:rofl:

• Haha
Sockerhög
  • Laddar…
Hittade tillbaks till denna intressanta tråd. Ja, förutom all dynga kring grammatik och bygglov då som de sista sidorna verkar handla om. Hur gick för TS?

• Gilla
Icaros
  • Laddar…
Hejsan, bygget är på is. Lite bökigt med att be om lov då dom vill ha konstruktionsritningar på hela huset...
Får se om vi orkar dra i det om något år eller så.

• Gilla
Paerh
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Lite märkligt att man börjar riva källarväggar bara för att man hittar en ritning där det står att det inte finns något bakom. Brukar du ha problem med impulskontroll?

Men gjord är gjord och jord visade sig inte vara jord, så det var väl en bra impuls denna gången.
Man skulle ju kunna behålla det som hemligt rum, inte för att man behöver, men för att man kan.
Tycker det är mycket berömvärt initiativ, jag hade inrett det helt efter eget tycke och smak utan några några godkännande, dock med hänsyn av de nyupptäcka grundförutsättningarna som tort, blött osv.!!

Kul och lycka till!!!

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Det behöver ju inte vara avskärmat för respektive del i radhuslängan. utan ett utrymme som sträcker sig utmed hela längan som ett enda utrymme, men med avstyvningar vid resp. radhus. Svårt att tyda på bilderna men det lutar åt att vara ett enda stort utrymme.
Så då blev mancave'n större!!! :-) :-)

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Icaros Icaros skrev:
Så då blev mancave'n större!!! :) :)
Visst skulle den i så fall bli större, men det kan ju också bli problem med grannarna om de skulle vilja göra samma sak.... Kanske heller inte vill ha din "mancave" bakom/under sin/sina väggar/tak/golv eller vad det nu är för yta som gränsar mot det "nyupptäckta" utrymmet.

• Gilla
Icaros
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Sen tror jag att det behövs bygglov/anmälan för ändrad användning (eller kanske tillbyggnad) och det medför väl också att biytan ökar på fastighetsdeklarationen.
Vissa saker håller man sig för sig själv...:D

• Älska
  • Gilla
Icaros och 1 till
  • Laddar…
Osten86 Osten86 skrev:
Boendformen är friköpt radhus i en ekonomisk förening, har forskat lite i detta och tydligen har tanken från början att man skulle nyttjat detta rum men firman som byggde husen fick ont om pengar och färdigställde endast 4 av dessa rummen och resterande murade dom igen.

Vad det gäller min impulskontroll är den nog lite sisådär men jag har ju endast öppnat upp ett litet hål och som min tandläkare brukare säga så går det ju att åtgärda.

Har pratat med pordrän idag och dom menar på att deras skiva är fullt godkänd att lägga med först markduk och sedan pordrän skiva. Finja säger att det kommer funka med minimum 30 mm EPS och sedan 20 mm flytspackel.

Bifogar bild på ritningen då jag ligger så gött i soffan nu och orkar inte krypa ner i källaren
Ska 20 mm flytspackel direkt på EPS verkligen hålla?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.