129 274 läst ·
142 svar
129k läst
142 svar
Hittade ett till rum bakom källarvägen
Hejsan, bygget är på is. Lite bökigt med att be om lov då dom vill ha konstruktionsritningar på hela huset...
Får se om vi orkar dra i det om något år eller så.
Får se om vi orkar dra i det om något år eller så.
Tycker det är mycket berömvärt initiativ, jag hade inrett det helt efter eget tycke och smak utan några några godkännande, dock med hänsyn av de nyupptäcka grundförutsättningarna som tort, blött osv.!!harry73 skrev:
Lite märkligt att man börjar riva källarväggar bara för att man hittar en ritning där det står att det inte finns något bakom. Brukar du ha problem med impulskontroll?
Men gjord är gjord och jord visade sig inte vara jord, så det var väl en bra impuls denna gången.
Man skulle ju kunna behålla det som hemligt rum, inte för att man behöver, men för att man kan.
Kul och lycka till!!!
Så då blev mancave'n större!!!R roli skrev:
Visst skulle den i så fall bli större, men det kan ju också bli problem med grannarna om de skulle vilja göra samma sak.... Kanske heller inte vill ha din "mancave" bakom/under sin/sina väggar/tak/golv eller vad det nu är för yta som gränsar mot det "nyupptäckta" utrymmet.Icaros skrev:
Ska 20 mm flytspackel direkt på EPS verkligen hålla?Osten86 skrev:
Boendformen är friköpt radhus i en ekonomisk förening, har forskat lite i detta och tydligen har tanken från början att man skulle nyttjat detta rum men firman som byggde husen fick ont om pengar och färdigställde endast 4 av dessa rummen och resterande murade dom igen.
Vad det gäller min impulskontroll är den nog lite sisådär men jag har ju endast öppnat upp ett litet hål och som min tandläkare brukare säga så går det ju att åtgärda.
Har pratat med pordrän idag och dom menar på att deras skiva är fullt godkänd att lägga med först markduk och sedan pordrän skiva. Finja säger att det kommer funka med minimum 30 mm EPS och sedan 20 mm flytspackel.
Bifogar bild på ritningen då jag ligger så gött i soffan nu och orkar inte krypa ner i källaren
Klicka här för att svara