M Msjoelin #16 Medlem · 14 inlägg 4 aug 2017 00:06 Msjoelin Medlem 14 inlägg 4 aug 2017 00:06 #16 holmberg87 skrev: Varför vill du använda cellplast? Eftersom du letar reglar antar jag att du inte byggt din friggebod ännu? Om inte annat så kör som många andra säger; ta någon isolering som är bättre lämpad. Skiljer inte mkt i pris om det är det du tänker på Friggeboden är byggd. Nu ska den isoleras också.
holmberg87 skrev: Varför vill du använda cellplast? Eftersom du letar reglar antar jag att du inte byggt din friggebod ännu? Om inte annat så kör som många andra säger; ta någon isolering som är bättre lämpad. Skiljer inte mkt i pris om det är det du tänker på Friggeboden är byggd. Nu ska den isoleras också.
M Msjoelin #17 Medlem · 14 inlägg 4 aug 2017 00:09 Msjoelin Medlem 14 inlägg 4 aug 2017 00:09 #17 J justusandersson skrev: Om du har ett jättelager av frigolit som du vill använda, kan det säkert vara ett alternativ. Annars tycker jag du ska skippa frigoliten här. Cellplasten är redan inköpt...
J justusandersson skrev: Om du har ett jättelager av frigolit som du vill använda, kan det säkert vara ett alternativ. Annars tycker jag du ska skippa frigoliten här. Cellplasten är redan inköpt...
holmberg87 #18 Lösvirkesbyggare · Gävleborgs · 2 434 inlägg 4 aug 2017 09:31 holmberg87 Lösvirkesbyggare Gävleborgs 2 434 inlägg 4 aug 2017 09:31 #18 Vilken dimension på reglarna är det i friggeboden? Eller är den utan luftspalt eftersom du ville ha en rätt tunn isolering och skapa en luftspalt?
Vilken dimension på reglarna är det i friggeboden? Eller är den utan luftspalt eftersom du ville ha en rätt tunn isolering och skapa en luftspalt?