Köpte hus i somras och var tvungen att riva ut foder och smyg då det läckte in någonstans runt karmen. Hittade läckan och har åtgärdat det men nu står jag här och behöver byta ut fönstersmygen och tycker mig inte hitta några mått som passar, eller så är jag för novis för att förstå så ber om lite experthjälp av er istället.
Standardstorlekar på smygar verkar vara 75mm, 100mm och vidare inkrement av 25. Min behöver vara 81-82mm om man ska gå efter befintligt. Jag tänkte först att 100mm kanske räcker men då behöver jag såga av för mycket av backstycket att jag inte längre har någon L-profil kvar men det spelar kanske ingen roll? De som satt där verkar ligga an mot
Lite bilder på både fönster och befintlig smyg som är vattenskadad samt en justerad bild på måtten på smygarna jag har.
Standardstorlekar på smygar verkar vara 75mm, 100mm och vidare inkrement av 25. Min behöver vara 81-82mm om man ska gå efter befintligt. Jag tänkte först att 100mm kanske räcker men då behöver jag såga av för mycket av backstycket att jag inte längre har någon L-profil kvar men det spelar kanske ingen roll? De som satt där verkar ligga an mot
Lite bilder på både fönster och befintlig smyg som är vattenskadad samt en justerad bild på måtten på smygarna jag har.
Man behöver inte kapa till en sån L-profil som går in i fönsterkarmen alltså utan det duger att den bara ligger an mot karmen? De som satt där satt ju inkilade i karmen. En sån profilen känner jag att jag kommer få problem att såga till på längden eftersom jag inte har någon klyvsåg.F fribygg skrev:
Klicka här för att svara