Hej!
Kan någon som vet berätta var jag köper ett passande vrede som passar denna kulventil?

Tacksam för typ/märke och var jag kan handla den som reservdel så att jag kan ersätta den förlorade…..

Mvh

Jan

• Koppling med kulventil och saknat vred under ett rör i taket, med synlig belysning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kulventil under ett tak med flera rör, där en användare söker efter ett passande vred att köpa som reservdel för den förlorade delen.
    Skapa konto
  • Bild av en kulventil utan vred, kopplad till en rörledning. Fråga om råd för att hitta ett passande vred som reservdel.
    Skapa konto
  • Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
G
Är hålet gängat eller passar en insexnyckel? Jag hade samma problem som du, och i mitt fall passade en 3mm insex.

• Gilla
TIG-aren och 1 till
  • Laddar…
Varför gick förra vredet av? Om kulkopplingen kärvar skulle jag byta hela.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Varför gick förra vredet av? Om kulkopplingen kärvar skulle jag byta hela.
Gick ej av, lossnade med skruven lös….

Bara köpa en ny och byta, troligtvis konkoppling och då passar en lika med samma mått 12 eller 15 mm.
Kan vara en plan i ena änden. bara skruva isär och se hur det är.

Såga upp ett spår så den går att vrida med en stor skruvmejsel så behövs inget vred. Det är väl inte så ofta man stänger av vattnet, eller är den till disk/tvätt?

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Krilleman
Ballofixen på bilden går utmärkt att manövrera med en liten skiftnyckel.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Finfint! Kopplingen går till ismaskinen i frysen. Blev nojig av att tänka på att behöva leta verktyg om läckage uppstår i ventilen i frysen eller vid filtret….. 😊👍🏻

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.