Jag har limträstolpar som jag vill belysa på min terrass och letar efter någon passande spot, tror att hidealight deco kan duga, då jag vill att den drivs med en driver, men har ni något annat förslag tar jag tacksamt emot det.
Då det är en homogen trästolpe jag vill fälla in den i så får jag inget utrymme bakom. Tolkar jag det rätt att det är ok så länge jag borrar ett drygt 50mm djupt hål? Se nedan bilder som är urklippt från montageanvisningen.
Då det är en homogen trästolpe jag vill fälla in den i så får jag inget utrymme bakom. Tolkar jag det rätt att det är ok så länge jag borrar ett drygt 50mm djupt hål? Se nedan bilder som är urklippt från montageanvisningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 831 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 831 inlägg
Tolkar det som att dosan de illustrerar är 50mm i diameter, sen ska det vara 5mm fritt innanför så 25mm djupt.
Jag hade nog testat att bara borra ett 20mm hål som är 25mm djupt, sen när de suttit och lyst ett tag plockat bort och kollat/kännt efter. Går det så går det...
Jag hade nog testat att bara borra ett 20mm hål som är 25mm djupt, sen när de suttit och lyst ett tag plockat bort och kollat/kännt efter. Går det så går det...
Redigerat:
Ja något sådant tänker jag också men nu har jag inte köpt dem och behöver rätt många så vill helst ha koll på att det funkar innan jag köper demB breakman skrev:
Klicka här för att svara