Ossian K Olsson
Älskar att varenda trend som går i typ kök så säger experterna att ”den här trenden håller över tid” oavsett vad som avses..

• Gilla
Mats-S och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Älskar att varenda trend som går i typ kök så säger experterna att ”den här trenden håller över tid” oavsett vad som avses..
"Experterna" = Säljarna 🤣

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
har svårt att se att första bilden lockar många köpare

M maria01 skrev:
har svårt att se att första bilden lockar många köpare
Kan bara hålla med dig!
Dessutom skulle jag personligen inte lockas av något av dem om jag var köpare. Men då önskar jag mig ett funktionellt kök. Hur det ser ut spelar mycket liten roll i praktiken även om jag gillar vissa färger och former mer än andra.

Det som verkligen saknas allra mest är ett användarperspektiv.
Det jag skulle vilja se är hur köken ser ut i verkligheten. Alltså efter att en familj använt köket minst en månad. Så blommorna vissnat och slängts och ersatts av pizza kartonger eller vad det kan vara som hamnar i köket när det används. Då ser man hur det fungerar. De nuvarande bilderna är precis lika intetsägande orealistiska som vilken mäklarannons som helst.

Hur man kan sälja med sådana bilder är för mig en gåta.

• Gilla
nnika och 3 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Vilka köksstilar toppar trendlistan 2025 och vilka val lockar flest köpare?
Är ämnet för dagen att man skall byta kök för att hitta köpare?
I så fall är det rimligen intressantare att fokusera på det befintliga köket. Alltså vilka som lockar köpare utan "renovering"? Som ägare/säljare vill man normalt slippa renovera innan försäljning.
Redaktionen Redaktionen skrev:
Här guidar vi dig genom det allra hetaste just nu och vad som fungerar bäst om du renoverar med en försäljning i åtanke.
Gissningsvis fungerar det bäst att inte renovera alls om det skall säljas. Att överlåta åt köparen att bestämma helt enkelt. Vilket jag gissar innebär att inte göra något alls i de flesta fall.

För om köket behövde renoveras är det normalt redan klart.

• Gilla
electropura och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.