Varför skulle det alltid finnas en arvinge?
 
Om ingen arvinge finns, så ärver allmänna arvsfonden. Men jag trror inte att det finns något motsvarande för konkurser i bolag.
 
H hempularen skrev:
Om ingen arvinge finns, så ärver allmänna arvsfonden. Men jag trror inte att det finns något motsvarande för konkurser i bolag.
Nej men kommunen kan som nämnts tidigare ta över äganderätten till en herrelös fastighet. Fast det sker inte med någon automatik.
 
H hempularen skrev:
Om ingen arvinge finns, så ärver allmänna arvsfonden. Men jag trror inte att det finns något motsvarande för konkurser i bolag.
nä det tror jag inte är nån allmän regel. Ska vara då om det är ett betydande värde då kanske........Har själv kollat på öde fastigheter som står kvar på ägare som dött för 50 år sen typ........
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.