Hej !

Vi har funderat på att lägga in heltäckningsmatta i vårat lilla sovrum, ca 7 m2, är det svårt att göra själv ?
Någon som gjort det och kan dela med sig av sina erfarenheter...

Kanske redan finns trådar om detta, men jag frågar i alla fall.

Tack på förhand !

rekommenderar att låta någon som kan det göra det. Det tar inte lång tid och är väl värt att köpa den tjänsten än att göra det halvdant själv. Blir oftast fula skarvar och hörn om man ger sig på det själv.

Varje normalhändig kan lägga in en öglad eller skuren matta i ett så litet rum! Det är bra om fotlisterna är borta eftersom det då finns marginal för felskärning.

I ett så litet rum borde du inte behöva skarva något. Enkelt om du har skärverktyget som jag inte kan namnet på. Det är i alla fall en triangelliknande linjal som man lägger under mattan och skär efter. Lägger du den flytande behöver du inte limma.

hej
Vi har lagt heltäckningsmatta i två rum 1) Vardagsrum ca: 23-25m2 och 2) sovrum ca: 15m2. Det var två typer av mattor, varvid den i vardagsrummet är "korthårig" och den i sovrummet är långhårig. Jag och sambon la mattorna och det var inget större problem förutom att hantera dom stora mattorna i tillpassningen så att man får ut dom plant innan tillskärning. Använde oss av vanliga tapetknivar, någon regelbit och damsugaren för att plana ut mattorna och mattejp i hörn och utsatta ställen vid tex dörren osv.. Vi har inga skarvar och skärningen i hörn gömmer man med sockel.

Vi är grymt nöjda med att ha lagt mattorna för dom ger skön ljudbild och så blir det gött för fötterna.

Lycka till!

//H

såg att jag läste fel, trodde det gällde plastmatta

Tack för alla svar !

Jag skickar in en fråga till, kan man lägga en matta direkt på den befintliga plastmattan som finns under laminatgolvet som ska bort ?

Caspár skrev:
Tack för alla svar !

Jag skickar in en fråga till, kan man lägga en matta direkt på den befintliga plastmattan som finns under laminatgolvet som ska bort ?
Ingen ??? :(

Ja, det kan du.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.