Tjenare,

Någon som är kunnig inom området?

Jag har 60x60cm plattor i 17m2 rum som troligtvis inte va gjort av en expert.. det är inte helt plant i vilket fall, klinkersen är upphöjd något här och där, där fogarna möts. Inget man ser men man känner.

I vilket fall som helst - är det bara att slänga på en heltäckningsmatta rakt av på detta underlaget? Jag är rädd för att fogarna som är relativt djupa, snabbt kommer synas.

Borde man kosta på sig en gummimatta mellan klinkern och heltäckningsmattan?

Düsseldorff
Du kan ju flytspackla tunt så blir det helt plant.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du kan ju flytspackla tunt så blir det helt plant.
Bra idé men det blir väldigt "konkret" då. Vi har samma plattor i halva källaren så de flyter ihop bra..

Rummet ska nu användas som Hemmabiorum men det är högst osäkert om det kommer vara det om 8 år t.ex så flytspackel vill jag nog inte

Ansvarsfrågan är väl solklar - städföretaget ska åtgärda felet. Frågan är vilken åtgärd som får anses, rent objektivt, vara acceptabel, och vem som ska avgöra det.

Ska heltäckningsmattan ligga flytande för att kunna tas bort om ett par år så hade jag nog nöjt mig med att inte göra något åt ojämnheter. Är det lite besvärligt så kan man ju lägga foam och tunn spånskiva innan mattan läggs på. Men jag hade nog hellre lagt till en matta extra ovanpå heltäckningsmattan där man sitter för att det kommer att spillas läsk, popcorn och annat kul i mörkret och då är det lättare att ta bort fummlet på en lös matta än ur heltäckningsmattan. Jag har heltäckningsmatta på övervåningen och jag tänker nu skaffa en slitmatta vid TVn efter att ha åtgärdat ett antal spill.

• Gilla
Birgitta64
  • Laddar…
Düsseldorff
J Johan_jo skrev:
Ansvarsfrågan är väl solklar - städföretaget ska åtgärda felet. Frågan är vilken åtgärd som får anses, rent objektivt, vara acceptabel, och vem som ska avgöra det.
Fel tråd

• Gilla
Johan_jo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.