phl skrev:
Kan någon förklara för mig vad nyttan med ett motordrivet måttband är?
Bara ännu en fantastisk innovation från B&D :rolleyes:

Cinolin skrev:
Bara ännu en fantastisk innovation från B&D :rolleyes:
Ja det är tur att vi har B&D o festool annars skulle vi aldrig få se några nya smarta verktyg och maskiner. (oki, fein också då)

Springare skrev:
Fick ett likadant i julklapp.... stort tungt så jag använder det aldrig.
Precis, sånt här köper man inte, sånt får man.. men håller med dig för stort å tung för att användas. Har testat det nån gång och när man skall dra in måttbandet får man passa fingrarna, är ej sjuj*kla fart på bandet. Iaf en helt onödig pryl som ligger å dammar på hyllan.

Jag fick oxo min men har haft använing för den då jag behövt få ut måttet när jag bara har en hand ledig.
Men denna är en riktig batterislukare!!!

Tävlar dem inte i USA med de dära, vem som kan dra ut dem längst utan att det "viker"? Kan ju vara det vettigaste man kan använda dem till iaf.

Har skaffat mig en Hilti PD42 lasermätare.

Ojojoj... Ny värld har öppnat sig.
Och så exakt! -ok, inte "finsnickeriexakt" men "husbyggesnickeriexakt"
Och så kan man spara måtten i minnet, mäta ut area, volym (använder jag knappt men ändå) och addera mått och ta ut diagonalen etc.

Nej, jag arbetar inte på Hilti men jag diggar sånna riktigt bra verktyg.

• hilti.jpg
Nåjo, Leica Disto funkar för inredning med och är faktiskt det mätverktyg som jag använder mest för invändiga mätningar.
Noll problem med att ta mått för hyllplan i skåp t ex.

/Kent

Ang pd42

Jo... Jag håller med. Det är så gott som så exakt som man lyckas mäta med tex en talmeter.. så visst kan man använda den till möbler och hyllor och sånt också.

Sen har den ett litet spröt man kan fälla ut för att mäta tex inifrån hörn.
När man fäller ut sprötet ändrar den automatiskt mätpunkt. Så nice!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.