GlennB GlennB skrev:
Du inser att det är sådana inlägg som gör att vissa hatar ryttare ?
???

Jag säger bara det helt självklara. Att folk hatar ryttare för att de gör något som varit normalt i 100-tals år och även är fullt lagligt beror antagligen på något mentalt problem hos de som hatar.

• Gilla
  • Ledsen
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
beror antagligen på något mentalt problem hos de som hatar.
Man behöver knappast ha mentala problem för att ogilla hästskit på en väg där man går eller kör.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man behöver knappast ha mentala problem för att ogilla hästskit på en väg där man går eller kör.
Om du läste vad jag skrev så var det ifall man började hata ryttare av den anledningen som indikerar mentala problem.

Varför börja hata någon för att de gör något helt normalt som dessutom är lagligt? Det är som jag skrev i nivå med att börja hata bilister bara för att man irriterar sig på ljudet från bilarna.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Varför börja hata någon för att de gör något helt normalt som dessutom är lagligt?
Antagligen för att man ogillar hästskit, tänker jag...

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Antagligen för att man ogillar hästskit, tänker jag...
Visst kan man ogilla hästskit, men det är knappast normalt att börja hata alla ryttare för det.
Det är även vanligt att folk ogillar att bli störda av billjud, men likväl skulle jag säga att man har mentala problem om det gör att man hatar alla bilister för det. Eller anser du det normalt att man hatar alla bilister bara för att man irriterar sig på billjud?

M
Man kan även hata skoterförare som inte följer reglerna. Speciellt dom som kör polaris uppför sig illa där jag bor😉 Men så länge som dom följer de regler som finns så får man leva med oljudet av dom.

Redigerat:
Många verkar hata cyklister också, bara pga de existerar..

A ajn82 skrev:
Många verkar iaf ogilla att det skits på vägar oavsett om det är hundar, hästar (eller cyklister) som lämnar bajs på vägbanan.

• Haha
MONTREAL
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
De får gärna existera bara de inte är i vägen. 😉😎

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Ingen eller inget får väl vara ivägen på vägen🙂

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du menar "på vägen"? 🤣

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
P
Att nåt inte är straffbart betyder inte nödvändigtvis att det är lämpligt eller uppskattat..

Finns väl många paralleller där att dra.. men för att ta ett klassiskt klagoämne

Många grusvägar så är det egentligen 70 kmh grundhastighet som gäller på hastighetsgräns om ingen hastighetsskylt finns såklart...men få som bor längs grusväg uppskattar fordon i 70km utanför grindsstolparna eller till och med över gårssplanen.. utanför tätbebyggt område.. innanför så är det ju ofta 50 i villaområden samma där.. ändå gnälls det överallt om folk som åker för fort men det är inte över gällande fartgräns sen kan det vara fel av andra orsaker men..

Där är ofta hästfolket dom första som gnäller att bilar åker för fort på vägen.. men det är inte tillräckligt fort för hastighetsböter/påföljd

Så finns många hästgårdar där man kan åka 70 km över gårdsplanen och så länge ingen blev påkörd eller nästan så det då inte straffbart, men kan lova att få uppskattar det... är det samma logik som gäller där också då att eftersom det inte står att det är förbjudet så är det bara att acceptera...

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Opinion kommer ju före lagstiftning, så även om alla tycker något är fel så behöver det inte vara olagligt, men kan tänkas bli det.

Det är ju inte lagen som avgör rätt och fel i det allmänna medvetandet, utav den reglerar konsekvenser av att bryta mot normerna

M
P polaris78 skrev:
Att nåt inte är straffbart betyder inte nödvändigtvis att det är lämpligt eller uppskattat..

Finns väl många paralleller där att dra.. men för att ta ett klassiskt klagoämne

Många grusvägar så är det egentligen 70 kmh grundhastighet som gäller på hastighetsgräns om ingen hastighetsskylt finns såklart...men få som bor längs grusväg uppskattar fordon i 70km utanför grindsstolparna eller till och med över gårssplanen.. utanför tätbebyggt område.. innanför så är det ju ofta 50 i villaområden samma där.. ändå gnälls det överallt om folk som åker för fort men det är inte över gällande fartgräns sen kan det vara fel av andra orsaker men..

Där är ofta hästfolket dom första som gnäller att bilar åker för fort på vägen.. men det är inte tillräckligt fort för hastighetsböter/påföljd

Så finns många hästgårdar där man kan åka 70 km över gårdsplanen och så länge ingen blev påkörd eller nästan så det då inte straffbart, men kan lova att få uppskattar det... är det samma logik som gäller där också då att eftersom det inte står att det är förbjudet så är det bara att acceptera...
Menar du att jag inte ska behöva acceptera skoterförarna som kör lagligt? Inte ens polarisförarna som kör olagligt går ju att få bort 🤔

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P
A ajn82 skrev:
Opinion kommer ju före lagstiftning, så även om alla tycker något är fel så behöver det inte vara olagligt, men kan tänkas bli det.

Det är ju inte lagen som avgör rätt och fel i det allmänna medvetandet, utav den reglerar konsekvenser av att bryta mot normerna
precis tydligt exempel som på senare tid ändrats..

Att folk i bilar spelar musik så det stör sin omgivning och håller till på olika platser i stor omfattning..

Det kom till sist en förändring av lagar och regler så det nu går att dela ut böter för beteendet..

kan tyckas som ett icke problem för dom flesta men med tiden så har det blivit ett problem så stort på vissa platser att man bestämde sig för att ändra det till straffbart..

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.