Thomas59 skrev:
Iom att säljaren gått med på att betala i alla fall 50% av materialkostnaden.
Min tolkning i komplotten är ju att Maken påstå sig ersätta hälften för att sätta tryck på TS att betala den andra hälften. Personligen som jag skrivit tidigare så tror jag inte exmaken betalar ett smack.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Dynah skrev:
Exet svarade på "reklamationen":
Jag godtar att ersätta köparen för 50% av materialkostnaderna enligt reklamationen. // xxx

Vem godtar du eller han?

morsan skrev:
Vad håller ditt ex på med? Bara snällt betala?
Han är ju inte den smartaste människan på jorden direkt. Kanske ska visa honom denna tråd när han snällt betalat sin del...? :sly:

Thomas59
Nimajneb skrev:
Min tolkning i komplotten är ju att Maken påstå sig ersätta hälften för att sätta tryck på TS att betala den andra hälften. Personligen som jag skrivit tidigare så tror jag inte exmaken betalar ett smack.
Haha, ja den här tråden ger ju onekligen bränsle till diverse konspirationsteorier.

Tyvärr tror jag ett okunskap hos såväl köpare som (snäll/mesig - syftar i första hand på TS respektive) säljare kryddat med en inkompetent mäklare som helt missuppfattat sin roll ligger bakom denna beklämmande story.

Thomas59
Dynah skrev:
Han är ju inte den smartaste människan på jorden direkt. Kanske ska visa honom denna tråd när han snällt betalat sin del...? :sly:
Haha, då kanske du får editera det citerade inlägget först.

Om din avskrift ovan är med verkligheten sann så har du inget att prata om med köparna, mäklaren skall du anmäla detta är försök till utpressning eller vad det nu har för juridisk term. Allt som dom skriver är ju synligt för blotta ögat och därmed har dom köpt det, du borde kräva återbetalning av det du lagt ut redan. Att någon kommer dragandes med att dom har olika kunniga personer i släkt och vänner ställer dem ju bara i ett sandlådeperspektiv typ då hämtar jag alla poliser nä fär då hämtar jag alla militärer. Om de nu skulle ha en enda kunnig person i sin omgivning så skulle de nog rådfrågat denne innan man skickar ett mail med den texten du har, men se nu till att spara och skriv ut mailet för det är ett ypperligt bevis på att de inte är ett dolt fel.

Men en enkel fråga Dynha, fungerade värmen medan NI bodde i huset, var det ojämn värme?
Det är fel att låta köparen ha tillträde före överlåtelsen, vi sålde en fastighet och mäklaren ville helst inte att vi släppte in köparen för att ens mäta tapeter. Det är ansvar för eventuella skador som kan uppkomma.
Tillät mäklarinnan att köparen hade tillgång till huset?
Det hade väl varit smart att tidigarelägga överlåtelsen så hade ni sluppit ansvar för huset och fått pengar tidigare.

Protte

Thomas59 skrev:
Haha, då kanske du får editera det citerade inlägget först.
Nä, varför då?? ;)

• Gilla
cecar33
  • Laddar…
prototypen skrev:
Men en enkel fråga Dynha, fungerade värmen medan NI bodde i huset, var det ojämn värme?
Det är fel att låta köparen ha tillträde före överlåtelsen, vi sålde en fastighet och mäklaren ville helst inte att vi släppte in köparen för att ens mäta tapeter. Det är ansvar för eventuella skador som kan uppkomma.
Tillät mäklarinnan att köparen hade tillgång till huset?
Det hade väl varit smart att tidigarelägga överlåtelsen så hade ni sluppit ansvar för huset och fått pengar tidigare.

Protte
Jag upplevde inga fel på värmen i huset när jag bodde där. Vad exet upplevde eller inte låter jag vara osagt. Köparna fick tillträde av mig (exet hade redan flyttat) eftersom jag ville visa på välvilja och de ville tapetsera, och jag hade ingen anledning att vara småsint (såsom jag upplever dem att vara nu...).

Vår mäklare sa uttryckligen att köparen inte skulle få tillgång före överlåtelsen (de ville börja sätta in pelletseldning).
(Skillnaden kanske var att vi hade en mäklare vi kände sedan flera år)

protte

SOm säljare atr man en avsevärd risk om man släpper in köparna att börja renovera eller ställa in möbler prylar osv före tillträdesdatumet.

Antag att de HADE upptäckt de här "felen" underden perioden, och kommit med prutningskrav vid överlåtelsen. Eller som jag känner till minst två fall där köpare fått börja riva ut före tillträdet, och sedan hoppat av köpet. I ena fallet var dte banken som stoppade lånen, i andra fallet ångrade sig köparna och vilel köpa ett annat hus.

Sådan "ånger" är ju en stor strulfaktor i normala fall också, men hur går nästa försäljningsförsök när huset ser ut som ett bombnedslag.

Thomas59
Dynah skrev:
Nä, varför då?? ;)
Jag lägger mig platt. Du har förmodligen rätt :wow:.

Andy78 skrev:
Vem godtar du eller han?
HAN, inte jag.

Nimajneb skrev:
Och jag tror han är så dum att han gör det...

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Bara en liten fråga - men varför pratar inte du och soon-to-be-x-maken ihop er innan ni svarar köparna?
Hur lätt är det att stå på sig om att det inte är dolda fel om ena parten säger si och andra parten säger så (eller lägger sig platt)...?

Ingen kul situation oavsett, jag hoppas det löser sig till det bästa för er.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.