Hummingbird skrev:
Bara en liten fråga - men varför pratar inte du och soon-to-be-x-maken ihop er innan ni svarar köparna?
Hur lätt är det att stå på sig om att det inte är dolda fel om ena parten säger si och andra parten säger så (eller lägger sig platt)...?

Ingen kul situation oavsett, jag hoppas det löser sig till det bästa för er.
Mitt ex har under många år misshandlat mig och gör allt för att göra livet surt för mig och barnen. Han har så sent som för några veckor sedan hotat med att köra på mig med vår dotter närvarande i bilen. Han är mao inte riktigt klok.
Så vi har så lite kontakt som möjligt, förutom det mest nödvändiga gällande barnen som han yrkar på att ha varannan vecka, trots att han inte klarar av det (heller!).

Ta kontakt med en jurist i morgon och be denne sköta allt from nu via mail/brev och gör inget själv...
Mäklaren ska naturligtvis anmälas!!!

konsument rådgivningen räddade mig en gång.
det glömmer jag aldrig.:thumbup:

Dynah skrev:
Och jag tror han är så dum att han gör det...
Med den bittra attityden så är risken stor att du baktalar honom o han blåser dig på pengar.;)

Är TS historia sann?

Dynah skrev:
Exet svarade på "reklamationen":
Jag godtar att ersätta köparen för 50% av materialkostnaderna enligt reklamationen. // xxx

Kan du sluta färga texten? Den får samma färg som bakgrundsfärgen i byggahus-appen (dark mode)

-MH- skrev:
Är TS historia sann?
Vad är det som får dig att ifrågasätta?

Undra.

Frågor till TS: (som skulle kunna klargöra en hel del)

Vad är det för besiktning ni har köpt av/via mäklaren? Är det en säljarbesiktning, eller är det en besiktning kopplad till någon dolda fel-försäkring, som t.ex. mäklarhusets skyddat köp?

Har ni gjort några utfästelser angående husets skick, t.ex. i frågelistan eller prospektet?

pelpet skrev:
Frågor till TS: (som skulle kunna klargöra en hel del)

Vad är det för besiktning ni har köpt av/via mäklaren? Är det en säljarbesiktning, eller är det en besiktning kopplad till någon dolda fel-försäkring, som t.ex. mäklarhusets skyddat köp?

Har ni gjort några utfästelser angående husets skick, t.ex. i frågelistan eller prospektet?

Det är fullt möjligt att TS har köpt en säljarförskring, men det är inte "mäklarhuset" som är mäklare, utan "Svenska mäklarhuset" som är ett helt annat bolag. Jag har hört att när Svenska mäklarhuset startades så var "mäklarhuset" redan en stor mäklarfirma, så sv. mäklarhuset gjorde en form av namnintrång, ungefär som de oseriösa taxibolag som plagierar Taxi Stockholms logga. Och som vi ser här i tråden så är det helt i linje med deras verksamhet.

Där ser man, då har både jag och TS blivit blåsta av mäklaren :)

Det framgår av inlägg #12 vilken mäklarfirma det är detta gäller.

Fortsättning följer:
Hej,imorgon måndag den 28 januari 2013 kommer vi att köpa en golvvärmefördelaretill en kostnad på 4750:- och kommer att installera den själv.
Förväntar mig att ni betalar denna summa till mig på kontonr:Seb 5251XXXXX snarast.
X har meddelat att han betalar halva summan och godkänt dennareklamation.
X eftersom vi inte fått någon skriftlig återkoppling påreklamationen så förutsätter vi att du betalar resterande halvan.
Era kostnader blir 2375 kr/per person. Arbetskostnadenstår vi för.
Inbetalningarna som görs kommer att bekräftas via mail.

MvhX och X

Och ja, jag känner mig utpressad...men kommer naturligtvis inte betala ett skvatt.

• Gilla
Thomas59 och 2 till
  • Laddar…
-MH- skrev:
Är TS historia sann?
Jag önskar naturligtvis att den INTE vore det...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.