Nej inte än men frun börjar nog klaga på att de är kallt snart , fortfarande 22-23 grader varmt inne på morgonen golvvärmen i badrummet är på men inget annat.
Bor i Boden

Hejsan Har sjuntautomatik och på natten blir elementen ljumna eldar var femte dag nu
och jag bor nära Ulricehamn

Mvh Jens

Ja igår knäppte jag på "Berget" Nu så får det gå tills i vårvärmen kommer. Som är i början av juli nu för tiden i Ljusdal (Hälsingland):S

Jan Eng

Nog har både elaptron och pelletskamin fått gå av och till redan en tid. Det blir "höstruggigt" inne om det är 10 grader dygnet runt ute. Har ett 101 år gammalt hus i Kalix Norrbotten.

Ingen värme på ännu. Brukar slå på i slutet av september.

På natten susar det på lite i rören....värmepumpen reagerar ju lite sakta vid väderomslagen.

Ingen värme alls för oss i skåne... Men det börjar bli lite fuktigt... Ska kanske tända en brasa nästa helg och mysa i soffan lite... Men för värmens skull behövs det inte...

Nope, inte än. Fortfarande över 18 grader inne på morgonen. Dock så börjar det bli liiite väl kallt i badrummet. *brrrr*

Vi bor i Järfälla norr om Stockholm och har inte satt på värmen ännu. Normalt brukar vi kunna vänta en bit in i oktober.

Hur ser jag det? Hra ingen koll på när pumpen drar igång golvvärmen.

Bor i Halmstadtrakten och har inte satt på värmen än. Förhoppningsvis behöver vi inte göra det denna vintern heller. :)
I vintras hade vi ingen värme på alls. Pelletspannan användes bara till vamvatten och jag eldade lite i kaminen i källaren. Vi har et hus som håller värmen riktigt bra! :wow:

Alingsås, jag har satt igång systemet. Kör med manuell shunt och ingen utegivare. Kör just nu 30 grader ut. Mest värme på element i badrum och källare
Hus från 1958 eldar med olja :)

Redigerat:
Skellefteå - Japp värmen är på sedan två veckor tillbaka, då det inte var så varmt om dagarna och svinkallt (3grader) om nätterna. Men det är långt mellan att den startar, låg utvärme.
Ytjordvärme

Bord utanför Halmstad och jag har kört värme 2-3 nätter när det var som kallast härromveckan. Sen körde jag det rätt hårt för någon månad sen så jag kunde lufta ut allt och fixa till innan det blir kallt. Hon där hemma är ju en sån där frusen person som tycker det är kallt när det är 25 plus :D

Nyinstallerat vattenburet system med Nibe F1145 som körs med 600m slang i sjön samt Nibe VPB300 ACC-tank togs i drift 15 september.

Underbart att ha varmt i hela huset efter att ha dragits med direktel och dåligt fungerande luftvärmepumpar tidigare vintrar och i synnherhet den förra som inte var kul.

Skall bli intressant att se vad som händer med värmekostnaden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.