25 029 läst ·
242 svar
25k läst
242 svar
Har ni kört igång värmen än?
Bor i Halmstadtrakten och har inte satt på värmen än. Förhoppningsvis behöver vi inte göra det denna vintern heller. 
I vintras hade vi ingen värme på alls. Pelletspannan användes bara till vamvatten och jag eldade lite i kaminen i källaren. Vi har et hus som håller värmen riktigt bra! :wow:
I vintras hade vi ingen värme på alls. Pelletspannan användes bara till vamvatten och jag eldade lite i kaminen i källaren. Vi har et hus som håller värmen riktigt bra! :wow:
Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Skellefteå - Japp värmen är på sedan två veckor tillbaka, då det inte var så varmt om dagarna och svinkallt (3grader) om nätterna. Men det är långt mellan att den startar, låg utvärme.
Ytjordvärme
Ytjordvärme
Bord utanför Halmstad och jag har kört värme 2-3 nätter när det var som kallast härromveckan. Sen körde jag det rätt hårt för någon månad sen så jag kunde lufta ut allt och fixa till innan det blir kallt. Hon där hemma är ju en sån där frusen person som tycker det är kallt när det är 25 plus 
Nyinstallerat vattenburet system med Nibe F1145 som körs med 600m slang i sjön samt Nibe VPB300 ACC-tank togs i drift 15 september.
Underbart att ha varmt i hela huset efter att ha dragits med direktel och dåligt fungerande luftvärmepumpar tidigare vintrar och i synnherhet den förra som inte var kul.
Skall bli intressant att se vad som händer med värmekostnaden.
Underbart att ha varmt i hela huset efter att ha dragits med direktel och dåligt fungerande luftvärmepumpar tidigare vintrar och i synnherhet den förra som inte var kul.
Skall bli intressant att se vad som händer med värmekostnaden.