Har inte startat igång värmen än (gjorde det 1:a nov förra året)... stöd eldat 3 ggr i stället. bor i lappland men låga temperaturer o kallblåst...

Har inte börjat shunta ut någon värme. 21 grader inomhus på morgonen trots regn och rusk. Bor utanför Växjö

NIx ingen värme ännu i Göteborg. Glovvärmen i badrummen undantaget men den är på året runt.

Nej inte än. Men lite eldning i kaminen. har mellan 20-22 grader inne ännu. Karlskrona blekinge

nja, golvvärmen i badrummet är på, ett måste när man har klinkers, annars så har vi börjat elda i braskamin/kasetten, det kommer vi nog göra ett tag till innan luftvärmepumpen dras igång. d^_^b Bor i kolmården utmed bråviken.

Hus från 1934 - 120kvm, pellets uppvärmning.. bara golvvärmen på toan än så länge på, fast den har ju varit på hela sommaren :P

Bor ca. 2.5mil söder om Örnsköldsvik, ca. 10grader på nätterna, men än så länge schuntar ej pannan ut någon värme på elementen!! :D

De är NICE :)

I dag slog jag på värmen till huset! VP har bara gjort varmvatten tills nu!
Jag bor i ångrmanland i ett hus med tunna väggar!

bor i skellefteå, ingen värme påslagen ännu, längtar dock tills golvvärmen slås igång i badrummet, då de e klinker å kakel! :)

Golvvärmen i badrummet är på och min frusne make vrider upp elementet i det andra badrummet då och då. I övrigt är det inte på någonstans men jag har fuskat med ett par brasor i kaminen råa kvällar.
6 mil utanför gbg, hus från 1959 (med nya fönster, hade vi haft kvar de gamla hade vi nog behövt slå på värmen för ett par veckor sedan)

P
Ah nä, det är rent för tidigt för att börja elda här i den sydöstligaste delen av Österlen. Visst har vi lite värme i stocken eftersom vi eldar några pellets om dan för att få varmvatten, men ingenting går ut i radiatorerna.

Kör på solfångare som laddar acktanken sommartid men har kompletterat med en och annan pelletseldning nattetid senaste vckan. Bor i norra dalarna.

Nej!

Bor i ett dåligt isolerat hus i Vårgårda, har dock tre hyperaktiva småbarn som hjälper till att hälla värmen uppe.

Jag gjorde det i slutet av augusti, oftast på natten. Vi har luftvärmepump som räcker till fram till december, sedan blir det både vattenburen och luftvärme. bor i Våsterbotten, rundvik.

Åtvidaberg, inte än, men under kvällar/nätter när som helst nu. Vaknade med 16 grader i sovrummet i morse...
Golvvärmen i badrummet är dock på året runt.

Halmstad, och ingen värme på ännu, 22-23C i badrummet.
Nybyggt hus, FTX utan tillskottsvärmare. Cirkpump till golvvärme är avstängd.
Det enda som värmer huset är belysning, tv, datorer, matlagning, solinstrålning etc!
Vi har kört 50 veckor nu, 300m2 uppvärmd yta med IVTX15,förbrukning: 6200kWh för både VP, cirkpump och FTX. Billigt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.