Byggahus.se

Har nån laminat från IKEA?

1. N
    Medlem · 602 inlägg

Nallis

Medlem
    Någon som har deras laminatgolv någonstans? Gärna om ni lagt Tundra, men hur alla andra oxå är vil jag veta.

Har Tundra i matrummet men vi är aldrig där inne och inte hundarna så jag vet inte riktigt hur tåligt det är.

Nån som har det där ni är mycket såsom vardagsrum, kök?

2. F
    Medlem · 72 inlägg

FarbrorMartin

Medlem

Re: Har nån laminat från IKEA?

På IKEA i Västerås har det lagt det på ett utrymme där det står en skylt att 25000 pers går på golvet/vecka. Skitiga och grusiga skor.

Tycker att golvet ser förvånadsvärt bra ut.

Men jag det var lite kinkig när man lade det. laminaten sprack väldig lätt när man la det.

3. J
    Medlem · 1 050 inlägg

jessica

Medlem

Jag har det i köket. Vi la det för snart 7 år sedan och det är lika fint än. Så visst är det hållbart..sen att det inte ser lika äkta ut som parketten i vardagsrummet och hallen och dom andra rummen är en annan femma ;) Det har varit en del hundar på det golvet också och som även lapat vatten så det stått härliga till ;D Det var inte svårare att lägga detta mot andra laminatgolv man la på den "tiden".
    Dock har en del åkt ut för parkett i stället då vi velat ha samma golv på vissa ställen.
    Men detta ligger som sagt kvar..åker det ut så är det inte för att det är fult på ett dåligt/sämre kvalité i alla fall.

4. A
    Medlem · 77 inlägg

annanasen

Medlem

har ikeas laminat tundra i vardagsrum och sovrum. hade det förr i köket oxå, men efter en vattenläcka har jag nu klinkerlaminat, alloc commercial stone, där. Tycker att tundra ser rel bra ut ändå. det har legat många år och hade väntat mig mer slitage... Så för pengarna tycker jag att det får klart godkännt (även om det kanske inte är det snyggast golvet i världen)

5. N
    Medlem · 602 inlägg

Nallis

Medlem

Tack för era svar=) Undrar om det kan tåla oss och våra sex hundar som snart blir flera och små valpar som kissar. Det är ju bra pris på det=)

Tror ni man kan ha click guard i skarvarna? Det är mot fukt.

6. B
    Medlem · 903 inlägg

Bigfoot

Medlem

Vi lade in Tundra i ett rum i våras. Jag tycker att fogarna börjar se lite svällda ut och då har det ändå inte varit mer utsatt för fukt än några försiktiga våttorkningar.
    Så att lägga det i kök eller vardagsrum är nog ingen hit. (Hur pass bra click guard o dyl. funkar vet jag inte.)
    I övrigt verkar det tåligt tycker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.