Hej!
Vi har ett 3-våningshus (ca 190 m²) med Nibe F750. Ventilationskanalerna har nyligen rengjorts, men köksdonet har väldigt högt tryck och samlar snabbt på sig smuts, vilket efter en tid ger ett vinande ljud. När jag rengör donet försvinner ljudet igen.
Jag kommer att testa att sänka fläkthastigheten på F750 något, men vill också undersöka om det finns ett annat köksdon som hanterar smuts bättre och samtidigt håller rätt luftflöde.
Finns det något don ni rekommenderar för kök i den här typen av system?
Vilken produkt skulle i så fall vara lämplig?
Kan jag byta/montera donet själv, eller krävs det professionell injustering för att få rätt flöde och undvika obalans i ventilationen?
Tack på förhand!