Idag har min man gjutit plintar till vår kommande altan, och satt i stolpskor.
Olyckligtvis råkade jag vidröra en av stolpskorna, så den vred sig litegrann, när jag gick med trädgårdsslangen och vattnade den nysådda gräsmattan.

Mannen blev ett citronansikte och sa att nu får man göra om den plinten helt och hållet, pga att stolpskon rörde sig lite, det var så att säga alldeles nygjutet...

Är det verkligen så illa, som han påstår?

Tråkigt är väl det minsta man kan säga.

Snälla forummänniskor, hjälp mig att bringa klarhet i detta.

Mvh Myran
 
Är det inte bara att rätta till stolpskon igen? Har det blivit alldeles tokigt så hade jag tagit bort stolpskon helt och hållet och sedan gjort hålet lite större. Sedan hade jag gjutit fast den igen när resten av plinten brunnit klart.
 
Den ÄR i rätt läge igen, men han menade på att den inte skulle kunna fästa ordentligt i betongen eftersom den blev rörd vid.
Det var ca 3 timmar innan som plinten gjöts.
Vad tror Ni om det?

Myran
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.