1 220 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
har fått beslutsvånda om tak
Ett snabbt svar önskas. Ska det vara luftspalt mellan yttertak och isolering i fristående vedeldad bastu som bara ska bastas i och vara frostfri på vintern?
Tak
-Papp
-råspont
ska det vara luftspalt här? och hur ska den göras isåfall?
-takstol med isolering
-bastufolie
-spikläkt(luftspalt)
-bastupanel
Väggarna blir
-panel
-spikläkt(luftspalt)
-vindväv
-regel+isolering
-bastufolie
-spikläkt(luftspalt)
-bastupanel
golv
-furgolv
-reglar med frigolit
-tryckttrall (befintligt)
In luft vid kamin och under dörr.
Ut luft under bänkar motsattsida
Extra utventil vid tak att använda efter bad.
Tak
-Papp
-råspont
ska det vara luftspalt här? och hur ska den göras isåfall?
-takstol med isolering
-bastufolie
-spikläkt(luftspalt)
-bastupanel
Väggarna blir
-panel
-spikläkt(luftspalt)
-vindväv
-regel+isolering
-bastufolie
-spikläkt(luftspalt)
-bastupanel
golv
-furgolv
-reglar med frigolit
-tryckttrall (befintligt)
In luft vid kamin och under dörr.
Ut luft under bänkar motsattsida
Extra utventil vid tak att använda efter bad.
Det är 1.2m under golvet ned till marken. Öppet under alltanen risk för drag om jag inte isolerar med något tänkte regla med tryckt regel 45x45 och mellan med 50mm frigolit skruva golvet direkt i regeln blir som ett flytande golv inuti bastun.
Klicka här för att svara