18 080 läst ·
26 svar
18k läst
26 svar
Har du handlat på mindorr.se?
Beställde en ljudisolerad innerdörr, udda mått för 2 månader sedan. Har inte hört ett ljud ännu om vart min dörr tagit vägen.
Jag har också haft bra kontakt med Mindörr och de skickade dörrarna efter ett par dagar.
Det var istället fraktfirman DSV som "fraktade" mina dörrar i en månad. Jag fick ringa dem flera gånger innan de behagade köra ut dem, och då inte ens på den dag vi hade överenskommit...
Så mitt tips är att ringa fraktfirman istället för Mindörr!
Det var istället fraktfirman DSV som "fraktade" mina dörrar i en månad. Jag fick ringa dem flera gånger innan de behagade köra ut dem, och då inte ens på den dag vi hade överenskommit...
Så mitt tips är att ringa fraktfirman istället för Mindörr!
4-6 veckor, när jag kontaktade dom efter 8 veckor så fick jag till svar att fabriken stängt 4 veckor för semester. Hade ju varit mera kundvänligt om dom informerat detta när beställningen gjordes så hade man kunnat planera bättre.1 123abc skrev:
Gammal tråd som är värd att ta upp en gång till.
Beställde av Mindörr två dörrar i mitten av 2017 och sedan tre till efter någon månad. Alla fem var massiv vit allmoge 3-spegel, jag ångrar i dag de köpen.
Tittar jag noggrant på de första två så har de tunn lack och trät under lyser igenom på vissa ställen, var inget som jag märkte innan jag beställde de tre andra. Detta är inget man normalt tänker på och inget som stör mig.
Nu efter tre år så skulle jag justera gångjärnen på en av dörrarna och då kom den otrevliga överraskningen! De två först levererade har spruckit i höjdled sett från gångjärnssidan, drygt halva dörrarnas höjd.
Jag skickade e-post till Mindörr och skrev att jag var medveten om att garantitiden gått ut men att jag önskade en förklaring vad som hänt här, nu efter två veckor så har de inte besvärat sig med att svara.
De gamla dörrarna hade suttit ungefär 60år och var fortfarande hela, de nya är spruckna efter tre år och företaget klarar inte ens av att svara! De bör förbättra både sin kvalitet på dörrarna och sin kundvård!
Jag skall byta ytterdörr och garageportar men för min del blir det inget mer från Mindörr!
Beställde av Mindörr två dörrar i mitten av 2017 och sedan tre till efter någon månad. Alla fem var massiv vit allmoge 3-spegel, jag ångrar i dag de köpen.
Tittar jag noggrant på de första två så har de tunn lack och trät under lyser igenom på vissa ställen, var inget som jag märkte innan jag beställde de tre andra. Detta är inget man normalt tänker på och inget som stör mig.
Nu efter tre år så skulle jag justera gångjärnen på en av dörrarna och då kom den otrevliga överraskningen! De två först levererade har spruckit i höjdled sett från gångjärnssidan, drygt halva dörrarnas höjd.
Jag skickade e-post till Mindörr och skrev att jag var medveten om att garantitiden gått ut men att jag önskade en förklaring vad som hänt här, nu efter två veckor så har de inte besvärat sig med att svara.
De gamla dörrarna hade suttit ungefär 60år och var fortfarande hela, de nya är spruckna efter tre år och företaget klarar inte ens av att svara! De bör förbättra både sin kvalitet på dörrarna och sin kundvård!
Jag skall byta ytterdörr och garageportar men för min del blir det inget mer från Mindörr!
Tråkigt. Jag fick lacksläpp på nedre delen av dörren, vilket ledde till att jag fick klä och limma på en ny skiva på framsidan och lacka. Nu sitter den dörren som en förrådsdörr så det är väl inte hela världen. Men med tanke på att dörren endast är sex år så är det svagt att det ens har blivit så då både sparkplåt och dropplist har funnits hela tiden.
Ska byta 10 innerdörrar och till model Contur och funderade på mindörr. 1595:-
Men efter att ha läst omdömen på trustpilot och deras facebook så låter det inte alls lovande
Så kommer köpa diplomatdörrar istället från någon annan butik (bara 100kr dyrare).
Men efter att ha läst omdömen på trustpilot och deras facebook så låter det inte alls lovande
Så kommer köpa diplomatdörrar istället från någon annan butik (bara 100kr dyrare).
Du har ju flera nöjda kunder i den här tråden.... Men Diplomat gör ju också fina dörrar, så du blir säkert nöjd oavsett vad du väljer. Mina dörrar från Mindörr.se ser åtminstone fortfarande fina ut.E e3henri skrev:
Efter att Mindörr läst vad jag skrivit här och såg bilden så har de bett om ursäkt för att ärendet ramlat mellan stolarna och vill samtidigt åtgärda problemet. De anser liksom jag att tre år gamla dörrar inte skall se ut på detta sätt.
De tre som jag beställde vid senare tillfälle är utan anmärkning, så något har troligen gått fel i produktionen av de första två. Fel kan det alltid bli och här har företaget bestämt sig för att hjälpa till trots att garantitiden har löpt ut.
I och med att företaget agerar på detta sätt så är det självklart intressant för mig att fortsätta vara kund hos dem.
De tre som jag beställde vid senare tillfälle är utan anmärkning, så något har troligen gått fel i produktionen av de första två. Fel kan det alltid bli och här har företaget bestämt sig för att hjälpa till trots att garantitiden har löpt ut.
I och med att företaget agerar på detta sätt så är det självklart intressant för mig att fortsätta vara kund hos dem.
Klicka här för att svara
