Vi ska inom kort köpa fem innerdörrar till vår nybyggda övervåning. Vi har kollat runt och inte hittat dörrar till rätt pris.

Har du provat www.mindorr.se? Där är priset rätt, men vi har ingen uppfattning om kvalitet. Det verkar vara samma dörrar som Byggmax har i sitt beställningssortiment, men där finns inga visningsdörrar att titta på.

Vi kollar på en dörr som liknar Dooria Addera eller Swedoor Nice, alltså en vit dörr med ram och spegel.

Super om någon som har sett dörrarna vill hjälpa oss.

/Christian
 
Jag puffar lite här, vill verkligen ha en referens. Vi ska köpa nu, och har inte tid att vänta. Ingen referens, inget köp.

Någon?
 
Har köpt 3 innerdörrar från MinDörr.se, släta vita. Inget att anmärka på, snabb leverans, väl inpackat och bra pris.

Köpte förutom dörrarna också karmar som var 118mm, så man slapp salning för foder. Likaså trösklarna i den dimensionen. Inte hittat så breda karmar någon annanstans.

Sen hade de extremt bra priser på trycken och beslag.

Slutsats: Rekommenderas
 
Tack! Precis vad jag behövde höra. Nu beställer vi! :-)
 
Rolemodel Rolemodel skrev:
Tack! Precis vad jag behövde höra. Nu beställer vi! :)
Hur gick det, blev ni nöjda och hur var finishen, servicen, kvaliten?
 
Therese Kvant Therese Kvant skrev:
Hur gick det, blev ni nöjda och hur var finishen, servicen, kvaliten?
7år gammal tråd... men kan säga att jag själv köpt skjutdörskarmar ifrån mindörr, har inte så mkt att jämföra med när det kommer till själva karmen men den gör sitt jobb. Upplevde servicen som god. Tappade bort endel till en av karmarna under byggets gång och min dörr skickade en ny del utan kostnad.
 
P patfred skrev:
7år gammal tråd... men kan säga att jag själv köpt skjutdörskarmar ifrån mindörr, har inte så mkt att jämföra med när det kommer till själva karmen men den gör sitt jobb. Upplevde servicen som god. Tappade bort endel till en av karmarna under byggets gång och min dörr skickade en ny del utan kostnad.
Tack för det inlägget! Vi fortsätter trolla, jag sitter precis och ska beställa ett sådant parti. Tänkte köpa 122 karmdjup, men väggen blir bara 120 (70:s regel, OSB+gips mot rummet och dubbelgips mot korridoren). Dubbelgipset är bara för att komma upp i nära 122 djup, för att slippa salning. 1 mm borde jag kunna dölja med fodret. Alltid bra att få lite input innan man beställer från en webbshop!
 
  • Gilla
Blueblue
  • Laddar…
S SDY skrev:
Tack för det inlägget! Vi fortsätter trolla, jag sitter precis och ska beställa ett sådant parti. Tänkte köpa 122 karmdjup, men väggen blir bara 120 (70:s regel, OSB+gips mot rummet och dubbelgips mot korridoren). Dubbelgipset är bara för att komma upp i nära 122 djup, för att slippa salning. 1 mm borde jag kunna dölja med fodret. Alltid bra att få lite input innan man beställer från en webbshop!
Det löser du nog, jag har som sagt inte så många karmar att jämföra med tycker dom där funkar fint. Jag snålade dock och köpte inga dörrar till utan köpte billigaste dörrarna jag kunde hitta på hornbach och fräste ut ett spår i underkant på dörren, funkar fin fint men vet inte om mina dörrar kanske är någon millimeter för tjocka för vissa dörrar har blivit lite repiga på ena sidan utav att man kört in å ut dörren, dock inget jag stör mig på då dörrarna är öppna till 95% utav tiden
 
P patfred skrev:
7år gammal tråd... men kan säga att jag själv köpt skjutdörskarmar ifrån mindörr, har inte så mkt att jämföra med när det kommer till själva karmen men den gör sitt jobb. Upplevde servicen som god. Tappade bort endel till en av karmarna under byggets gång och min dörr skickade en ny del utan kostnad.
Hallå! Gammal tråd men dåligt med omdömen på nätet - någon fler som har handlat på mindorr.se och kan säga hur det gick?
 
K Kimajo skrev:
Hallå! Gammal tråd men dåligt med omdömen på nätet - någon fler som har handlat på mindorr.se och kan säga hur det gick?
Jag beställde därifrån, varorna hade bra kvalité och jag fick exakt vad som beställdes.

De skickade varorna, två dörrar och två karmar, inom någon dag. Men sedan använder de tyvärr DSV för frakt, skojare.

Det tog en månad att få upp dörrarna från södra Sverige till Västernorrland. Man fick veta att man skulle hålla sig hemma en given vardag, hela dagen! Jag gjorde så, höll mig hemma då, men de kom aldrig. När jag ringde så skulle de försöka boka en annan dag, men inte vill jag vara ledig en massa dagar utan att någon kommer. De skulle höra av sig i god tid innan, så jag kunde därför vara på jobbet tills de hörde av sig. Plötsligt ringer en kille och säger att jag hade 17 minuter på mig att ta mig hem, han skulle ju snart sluta för dagen... Han fick dumpa pallen på gården. Som tur var gick det vägen, inga fraktskador.

Slutsats, Mindörr skötte sig toppen, men kolla om det finns olika fraktalternativ.
 
Tappade bort ett beslag till ena upphängningen till ena dörren. Mailade mindörr flera månader senare och berättade vad som hänt. Dagen efter kom det ett vadderat kuvert med precis det beslaget jag behövde, dom tog inte ens betalt för beslaget :)
 
K
Har beställt både en garageport och innerdörrar därifrån. Tycker att det fungerat bra. Saknade ett beslag till garageporten vid leverans, kom i ett vadderat kuvert någon dag senare. Snabb och smidig hantering
 
Beställt 2 innerdörrar våren 2018, behövde en med dom gamla måtten, lite seg leverans men hjälpsamma vid kontakt.
 
Tack för all input! Bra att höra att de verkar ok om än att frakten kunde vara bättre.
 
Var själv tveksam att beställa från mindörr.se innan jag hittade denna tråden, så det är väl inte mer än rätt att jag också kan intyga att det funkade helt ok. Tog väl 2-3 dagar innan de skickade, och DSV var här dagen efter med dörrarna. Snyggt emballerat och allt var helt och fint :)
 
  • Gilla
Kimajo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.