6 317 läst ·
257 svar
6k läst
257 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Min argumentationsförmåga är inte låg. Det stora problemet är att du är okunnig.Fairlane skrev:
OK, det var väldigt svårt för dig att klämma ur dig att det rörde regionerna? Hur ska jag veta exakt vad du syftar på, när du inte kan precisera?
Vad sa S då om det hela? Kan du länka till något?
Vi vet att det inte stämmer att KD har makten i en majoritet av regionerna, men utan att veta vad som sades så kan vi inte avgöra om någon ljugit.
Återigen, jag gillar inte S, jag vet att de ljuger, jag vet att SD ljuger, vet du det?
Jag följer med politiken rätt bra, men givetvis missar jag saker, det är jag stensäker på att du gör också.
Din argumentationsförmåga är tyvärr väldigt låg. Du kommer med ett otroligt luddigt påstående och sen vägrar du besvara några frågor eller förtydliga och anklagar sen andra för att vara okunniga. Vi är inte nödvändigtvis okunniga om saken i sig, utan vad du menar. Vi får gissa vad du menar och gissar vi fel är vi o
Fairlane skrev:
OK, det var väldigt svårt för dig att klämma ur dig att det rörde regionerna? Hur ska jag veta exakt vad du syftar på, när du inte kan precisera?
Vad sa S då om det hela? Kan du länka till något?
Vi vet att det inte stämmer att KD har makten i en majoritet av regionerna, men utan att veta vad som sades så kan vi inte avgöra om någon ljugit.
Återigen, jag gillar inte S, jag vet att de ljuger, jag vet att SD ljuger, vet du det?
Jag följer med politiken rätt bra, men givetvis missar jag saker, det är jag stensäker på att du gör också.
Din argumentationsförmåga är tyvärr väldigt låg. Du kommer med ett otroligt luddigt påstående och sen vägrar du besvara några frågor eller förtydliga och anklagar sen andra för att vara okunniga. Vi är inte nödvändigtvis okunniga om saken i sig, utan vad du menar. Vi får gissa vad du menar och gissar vi fel är vi okunniga...
Är det något av mina påståenden som du anser är felaktigt?
Vore intresant att få höra vad du hakat upp dig på.
Allt jag skrivit bygger på fakta.
På vilket sätt är Åkesson ett större hot mot Sverige än vad Palme var?L LaT skrev:Så du anser alltså att du eller nån annan har ensamrätt att bestämma vad som är bra för Sverige eller annat land & och därefter mörda den som står i vägen för era åsikter?
Snacka om att vara fascistkramare!
I en demokrati så använder man rösträtten & inget annat!
Anser du att vi som anser att Åkesson är ett existentiellt hot mot medborgarna i Sverige (oavsett om dessa är "svenskar", invandrare, HBTQI, muslimer) också har den rätten att ta makten i egna händer, eller gäller det bara er "som tänker rätt"?
Det börjar bli dags att dels stänga tråden, dels banna ett antal skribenter som sprider våldspropaganda, hat & rasism!
Bara titta hur vedervärdigt de hanterade svenska bolag och förgrep sig på företagandet och ryggraden i Sverige.
Ett smutsigt och enligt lagen ett överlagt mord som självklart var fel. Putins död skulle gynna några länders utveckling också just nu.
Men ärlighet ska vi alltså inte syssla med?
Ok. Då ändrar jag mig och tycker Palme skulle fortsatt tvinga sig på alla bolag och krama ur dem all drivkraft, dvs alla som inte flytt utomlands redan pga honom.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
Nej, du kan inte ens svara övergripligt, så givetvis inte i detalj.I IS49 skrev:
Vilka sakfrågor vill du diskutera då? Att politiker i alla partier ljuger, ja då är vi eniga och så var det klart. Kan vi ta någon specifik sakfråga du vill diskutera? För de enda saker du skriver är att S ljuger, men det är inte en direkt sakfråga.I IS49 skrev:
Vi kanske kan diskutera sakfrågan om media och ditt påstående om att vänstern har monopol på media. Vi kan börja med att reda ut vad du då avser med vänster på skalan. Är Moderaterna vänster? Är SD vänster? Är L vänster? Är S vänster? Jag kan ge mitt svar på detta.
Jag ser S som vänster, SD är eller framförallt har varit vänster inom ekonomiska frågor, men är egentligen mer ett parti som inte passar så bra in på höger/vänsterskalan. L och M ser jag inte som vänster. Med det sagt så kan jag såklart lätt bevisa att du har fel när du påstår att vänster har monopol på media, men jag låter dig ge din bild först.
Hur i helv...e kan du veta det?I IS49 skrev:
Jo det kan jag och det har jag gjort flera gånger, men du kan få en sammanfattning:I IS49 skrev:
- Du verkade inte känna till att "facket" inte är någon entydig beskrivning då det skiljer rätt mycket mellan olika fackförbund
- Du verkade inte känna till att det finns fackförbund som inte har någon koppling till S
- Du verkade inte känna till att fackföreningen som du blev medlem i hade en koppling till S (Sossarna använder våra skattepengar och fackföreningsavgifter... ), hade du vetat det hade du kunnat göra som jag, strunta i att bli medlem (eller blivit medlem i ett annat förbund)
- Du verkade inte känna till vad fackföreningsavgiften användes till, alternativt så visste du att de användes till att "stödja obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det." och valde att bli medlem ändå
Under andra världskriget intog Aftonbladet en tydligt tyskvänlig och stundtals nazisympatisk hållningP Pligg85 skrev:De flesta vet inte vad som är rätt och så sent som i torsdags fick jag väcka en "död" 20+åring som på fullaste allvar trodde aftonbladet var en neutral källa.
Personen i fråga konsumerade sporadiskt nyheter och föga intresserad i allmänhet tyvärr men tittade till endast aftonbladet och trodde helt naivt att det är fakta och neutral media.
Man bara baxnar hur blåsta människor är. Tyvärr vinner ju vänster och mitten på dessa naiva människor.
Fairlane skrev:
- Du verkade inte känna till att "facket" inte är någon entydig beskrivning då det skiljer rätt mycket mellan olika fackförbund
- Du verkade inte känna till att det finns fackförbund som inte har någon koppling till S
- Du verkade inte känna till att fackföreningen som du blev medlem i hade en koppling till S (Sossarna använder våra skattepengar och fackföreningsavgifter... ), hade du vetat det hade du kunnat göra som jag, strunta i att bli medlem (eller blivit medlem i ett annat förbund)
- Du verkade inte känna till vad fackföreningsavgiften användes till, alternativt så visste du att de användes till att "stödja obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det." och valde att bli medlem ändå
Tack!Fairlane skrev:
Där fick jag listan på alla dina halmdockor. Du har tydligen inte någon aning om vad jag sagt. Det är pinsamt.
Du bygger hela din argumentation på dina egna fantasier istället för att diskutera det jag skrivit. Pinsamt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 109 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 109 inlägg
men förtydliga då?I IS49 skrev:
Men vad har du skrivit då?I IS49 skrev:
Skrev du inte: "Sossarna använder våra skattepengar och våra fackföreningsavgifter till att finansiera sin propaganda mot oss."
och "Facket stödjer obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det."
Eller menade du helt enkelt att du hade koll på detta när du klev med?
Men visst var det en demokratiskt vald regering som en majoritet av befolkningen valt?P Pligg85 skrev:
Tyvärr var en majoritet av svenska folket så korkade att man tyckte det var bra med löntagarfonder och annat skit.
Här sysslar du med whataboutism och flyttar mål.P Pligg85 skrev:
Jämföra Putins krigsbrott med Palmes lagliga politik är vidrigt.
Världen skulle må mycket bättre om Trump, Putin och en massa mullor inte levde, men att mörda dom?
Bra! Nu citerar du mig korrekt. Kan du nu lämna dina fria fantasier och svammel. Jag står för det jag skrivit.Fairlane skrev:
men förtydliga då?
Men vad har du skrivit då?
Skrev du inte: "Sossarna använder våra skattepengar och våra fackföreningsavgifter till att finansiera sin propaganda mot oss."
och "Facket stödjer obskyra vänsterorganisationer utan att medlemmarna vet om det."
Eller menade du helt enkelt att du hade koll på detta när du klev med?
Att du tror att jag har fel bevisar att du är okunnig på samma sätt som du inte viste omm sossarnas lögner om KD och regionerna.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 452 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 452 inlägg
Under första halvan av kriget var väl samtliga stora tidningar, utom Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning, tydligt tyskvänliga. Alltså tidningar över hela det politiska spektrumet.M maria01 skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 026 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 026 inlägg
Jo men mord är inget att önska eller glädjas över hur illa man än tycker någon sköter sitt uppdrag.P Pligg85 skrev: