1 429 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Har byggcentralen förstört mina drivdon?
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Hej!
Det kom fukt i byggcentralen när vi byggde hus och av någon anledning skickades plötsligt 400 volt ut (elektriker mätte) till allt som var inkopplat vilket förstås förstörde en del prylar.
Bland annat slutade golvvärme och belysning i gäststugan att fungera. Nu behöver jag fixa takbelysningen och visst borde det räcka med att byta drivdonen? Själva spottarna bör väl ha klarat sig?
Den lilla elcentralen i stugan klarade sig och alla uttag fungerar.
Det kom fukt i byggcentralen när vi byggde hus och av någon anledning skickades plötsligt 400 volt ut (elektriker mätte) till allt som var inkopplat vilket förstås förstörde en del prylar.
Bland annat slutade golvvärme och belysning i gäststugan att fungera. Nu behöver jag fixa takbelysningen och visst borde det räcka med att byta drivdonen? Själva spottarna bör väl ha klarat sig?
Den lilla elcentralen i stugan klarade sig och alla uttag fungerar.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vad gjorde fukt för åverkan på noll-ledaren, vatten i JFB?
Spottarna har säkert överlevt, men donen är nog stekta, den magiska röken har slunkigt ut.
Protte
Spottarna har säkert överlevt, men donen är nog stekta, den magiska röken har slunkigt ut.
Protte
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Jag vet inte riktigt men lysmasken som installerade den sa att det måste ha varit något fel på JFB redan innan.prototypen skrev:
Det var lite mer än "fukt" om man ska vara ärlig. Ganska blött på en del ställen i centralen.
Tack för svar! Då ska jag köpa två nya drivdon imorgon!
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Jag bytte de två drivdonen idag och nu fungerar båda grupper downlights finfint. Jag öppnade de gamla drivdonen och det var ingen tvekan om vilken komponent som hade brunnit.prototypen skrev:
Vad tror du om om golvvärmeslingorna i golvet? Bör det räcka med att byta termostaten?
Klicka här för att svara