Jag fick fnatt på all pollen på utemöblerna så sprayade på ett köksrengöringsmedel från grumme för att få bort skiten. Hör hur det nästan fräser till och vita fläckar över hela den grå konstträfärgade ytan är ett faktum. Kan jag rädda det?

• Grått konstträdäckat bord med vita fläckar efter rengöringsmedel, med två svarta vävda stolar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är de ljusa fläckarna ingröpningar i den grå ytan eller är det något som fastnat ovanpå? Stolarna i bakgrunden är väl OK? Jag har just gjort rent sådana med just köksrengöringsspray och Scotch-Brite utan problem.

Huvudbrytaren Asgarvad skrev:
Är de ljusa fläckarna ingröpningar i den grå ytan eller är det något som fastnat ovanpå? Stolarna i bakgrunden är väl OK? Jag har just gjort rent sådana med just köksrengöringsspray och Scotch-Brite utan problem.
Ser ut som kalkfläckar typ eftersom det var en foamspray som la sig som blaffor överallt. Så inga hålor. Stolarna har jag inte gjort rent utan bara bordsytan!

Borde ju gå att få bort med något annat medel. Hade det varit gropar i ytan hade det ju varit helt kört. Konstigt köksrent från Grumme. Andra fabrikat köksrent brukar ju vara inriktade på fettlösning och ha starka tensider i sig som aldrig lämnar sådana fläckar. Eller var det ungsrengöring? I så fall är det såpa i fläckarna och går bort lätt. Möjligt att ugnsrengöring har någon syra eller bas i som kan fräta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.