hej
tydligen har jag bara en fas in i en liten stuga, nu undrar jag om jag kan koppla en 5g1,5 på mina 3st 10 amp som sitter på nedersta raden eller jag måste gå med en 3g1,5 från varje propp? jag ska bara ha en varmvattenberedare 230 en bord-spis på 230 o sen är det uttag lampor , tv resten..?
bilder , dom 3 nedre 10 amp funkar endast
tydligen har jag bara en fas in i en liten stuga, nu undrar jag om jag kan koppla en 5g1,5 på mina 3st 10 amp som sitter på nedersta raden eller jag måste gå med en 3g1,5 från varje propp? jag ska bara ha en varmvattenberedare 230 en bord-spis på 230 o sen är det uttag lampor , tv resten..?
bilder , dom 3 nedre 10 amp funkar endast
Nej, det kan du inte. Det skulle bli för hög ström i nollan. Dra separata grupper.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Är du säker att det är enfas? Ser inte ut som fasanslutningarna är sydd mellan skenorna, men bilden är för dålig.
Vad finns i lådan under centralen?
Protte
Vad finns i lådan under centralen?
Protte
allt är kopplat från huvudsäkringarna ..3x16 men får aom sagt ingen ström på dom 6 översta♂️
det lilla gröna skåpet där längst nere med huvud sälringarna satt vara 1 st 16 amp från början men allt är draget med kablar så jag satte bara i 2 st till men får ändå ingen ström i jag kan ju heller ej gå in i det lilla gröna, är plomberat..
Det där ser definitivt ut som en trefasanläggning.
Skruva ur säkringarna i den gröna lilla låda och mät i botten, där ligger inkommande. Har du ingen spänning där har du endera bara en fas in ELLER så har det gått en eller två servissäkring/ar. Servissäkringarna är nätägaren och får bara bytas av nätägaren.
Matande kabel ser så pass grov ut att du borde ha trefas in.
Matande kabel ser så pass grov ut att du borde ha trefas in.
är det skillnad på huvudsäkringar o vanliga proppr? den till vänster satt i o den verkar större? än dom jag köpt men står 16 på båda o även dom som sitter i skåpet ?
den som sitter längdt till högre ser någon aning sgörre ut i skåpet den satt från början
den som sitter längdt till högre ser någon aning sgörre ut i skåpet den satt från början
Den gröna boxen ser ju ut att vara huvudmatningen in, så då måste man ju mäta i respektive huvudsäkrings botten, om det finns kraft att tillgå på alla faser. Fattas det där KAN ju felet vara hos leverantören.
Vad står det på abonnemanget ( fakturan ) att det ska vara - 1 eller 3-fas?
Vad står det på abonnemanget ( fakturan ) att det ska vara - 1 eller 3-fas?
Det sitter inte tre huvudsäkringar om det är enfas in.
De två säkringarna har bara olika design. De viktiga dimensionerna är samma.
De två säkringarna har bara olika design. De viktiga dimensionerna är samma.








