Farstatjej90
Fortfarande ocker alltihop.
Jag köper 1 kubikmeter staplad björkved som lagrats med silicapåsar och är så torr att man bara gnider dom mot varandra lätt för att tända för 400 kr och då ingår leverans plus att dom skottar uppfarten på köpet.

• Haha
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 12 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag köper 1 kubikmeter staplad björkved som lagrats med silicapåsar och är så torr att man bara gnider dom mot varandra lätt för att tända för 400 kr och då ingår leverans plus att dom skottar uppfarten på köpet.
400?! Jag betalade 350, fick uppfarten skottad OCH en cykel på köpet.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 11 till
  • Laddar…
P
Har ni redan fått snö i Farsta? 😉

• Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag var ute i skogen och såg på årets vindfall i dag. Skall ringa till ägaren någon dag och se om jag får fortsätta och hugga gratis vindfall så som jag har gjort nu i 4 år i samma vindutsatta skifte.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
P pmd skrev:
Har ni redan fått snö i Farsta? 😉
Nej men det är så billigt att man får elda så mycket man kan oavsett om det behövs eller ej..

Någon som vet om ÖoBs Bjrörkved är likvärdig Björkved.

När man pratar bilar kan ett R extra i beteckningen motivera en högre prislapp.

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
400, vem är det som säljer så billigt?

S sigge1000 skrev:
Han som skottar snö och torkar med silicapåsar.😇😂

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Han som skottar snö och torkar med silicapåsar.😇😂
Ja då är det bara att hålla ögonen öppna...

S sigge1000 skrev:
För 400€ kan du få torr handhuggen björkved även i februari..

P
Jag köper 1 kubikmeter staplad björkved som lagrats med silicapåsar […]
Jag läste lite slarvigt först och trodde att det stod "lagrats med sillycapsar". Det hade ju förklarat en hel del.

• Haha
hovapettson
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
De va ja som va idioten med prefix
Då vi talar om m2 och m3, så är 2 och 3 inget prefix utan möjligen ett suffix.

R Riedern skrev:
Då vi talar om m2 och m3, så är 2 och 3 inget prefix utan möjligen ett suffix.
Begick du, som jag, misstaget att tro att denna diskussionstråd började nyss? Dra inte igång ett årsgammalt tjafs igen! 😀

Skulle köpa i norra Stockholm i år. Inte lätt, skulle säga att jag gjorde research ganska bra och Bauhaus, etc är alltid billigare än ”ved hemsidorna” vilket är väldigt synd. Hade hoppats att stordriften de har och färre led kunde hållt ner deras priser.

Måste säga att det är synd att det är så krångligt att hitta vettig med hemleverans. Fick till slut till 85 kr/st med hemleverans. Då ingick tändved utöver det. (3 paket) (Blocket tror jag de blev) köpte 40 säckar.

Problemet med Bauhaus etc är att dom har sjukt stora vedbitar så upplever att det är böxkigare o tända men de e nog att jag inte är proffs.

Slutsats: köp säckar från någon som fixar det. Det är sjukt mycket enklare att förvara, packa upp och så. Köper du Storch måste du hålla på och trava och så och får du dom här priserna redovisade vinner ju bygghandeln alla dagar i veckan.

V VetarN skrev:
Problemet med Bauhaus etc är att dom har sjukt stora vedbitar så upplever att det är böxkigare o tända men de e nog att jag inte är proffs.
Ett tips, klyv de som är för stora. Det gör vi som själva fixar veden.😎

• Gilla
  • Haha
BengtH och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.