Kanske byta skivor själv?...men vad vet jag

• Gilla
  • Wow
Paco64 och 2 till
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Vafan skärp er. De är ett möte, vad som helst kan komma i vägen. Så jäkla lättkränkt kan väl ingen vara.

Va spelar de för roll. Dem kanske kan sin sak o många vill åt dem därav många möten, telefon samtal mm. Man vet ju hur sin egen arbetsdag ser ut
Har jag boka ett möte 0700 för att jag strulat till det dagen innan ser jag till att komma till det nya mötet eller meddela att jag fått förhinder.

Hade de kunnat sin sak, hade jag då behövt förklara hur man spikar en list, sätter upp en Huntonitskiva enligt Huntonits anvisningar osv?

• Gilla
Bendish och 18 till
  • Laddar…
J Joakim3 skrev:
Kanske byta skivor själv?...men vad vet jag
Hade jag vetat hur mycket de skulle förstöra hade jag gjort det själv. Nu tänkte jag att det fanns annat att göra och det går på försäkringen.

Hittade idag en notering om att de började riva 11/10 -21.

• Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
P
V Villaägarenr1 skrev:
Vafan skärp er. De är ett möte, vad som helst kan komma i vägen. Så jäkla lättkränkt kan väl ingen vara.

Va spelar de för roll. Dem kanske kan sin sak o många vill åt dem därav många möten, telefon samtal mm. Man vet ju hur sin egen arbetsdag ser ut
Man struntar inte bara i ett avtalat möte utan att tala om att man har fått förhinder. Att dessutom göra det när man har avtalat om en tid då man ska reparera något man själv har förstört så har man skjutit sig i foten extra mycket.

Jag hoppas att det kommer fram vilken firma det handlar om så småningom.

• Gilla
13th Marine och 15 till
  • Laddar…
P
R Robert-san01 skrev:
Det är lite därför jag börjar överväga att anmäla det för skadegörelse. Tror det är svårt annars att få något på försäkringen.
Du skrev i första inlägget att arbetsledaren sa till dig häromdagen att de inte har något med dig att göra och att du hittar på. Har du något skriftligt avtal med firman?
En polisanmälan för skadegörelse skulle passa bra tycker jag, men den skulle nog inte leda till något om du inte kan visa att du har anlitat firman.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Hade jag vetat hur mycket de skulle förstöra hade jag gjort det själv. Nu tänkte jag att det fanns annat att göra och det går på försäkringen.

Hittade idag en notering om att de började riva 11/10 -21.
Ja fy fan vad många som idag kallar sig snickare, köper en Caddyskåpbil och startar firma, tycker synd om människor som måste anlita dessa klåpare.

• Gilla
jonle336 och 6 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
De har redan försökt 2 gånger och de klarar inte ens av att riva utan att skada mer för var gång.

Jag har fått förklara var gång, exakt hur de skall göra, både riva och återställa (följ tillverkarens anvisningar...). Känns rätt hopplöst när de ändå gör fel.
Att du inte gör detta själv då som är så duktig

• Arg
  • Gilla
Mikedigitize och 9 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Man struntar inte bara i ett avtalat möte utan att tala om att man har fått förhinder. Att dessutom göra det när man har avtalat om en tid då man ska reparera något man själv har förstört så har man skjutit sig i foten extra mycket.

Jag hoppas att det kommer fram vilken firma det handlar om så småningom.
Vad spelar det för roll vilken firma det är???:thumbdown:

• Arg
  • Haha
jonle336 och 6 till
  • Laddar…
J Joakim3 skrev:
Ja fy fan vad många som idag kallar sig snickare, köper en Caddyskåpbil och startar firma, tycker synd om människor som måste anlita dessa klåpare.
Ja och ändå gör de flesta som beklagar sig över det på Bygga hus av ren snålhet

• Arg
  • Gilla
RobbaniBro och 6 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Att du inte gör detta själv då som är så duktig
Att du inte läser inlägg nr 33 då som är så stöddig.

• Gilla
Bendish och 14 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Har talat med Trygg-Hansa om detta och de har inget med arbetet/avtal att göra. De står bara för pengarna. :(
Såklart de har om det är de som valt snickare! Ring igen, du måste ha pratat med fel person. Berätta att de vägrar åtgärda skadan. Byggfirmor brukar vara väldigt rädda om sina försäkringskunder. Det är en guldgruva för dem.

• Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
E epw skrev:
Ja det är väl inte så konstigt att dom inte är intresserad av att att gör klart om du kastar ut dom. Herregud vad lättkränkt du måste vara. Det kan finnas en anledning till varför dom inte kom i tid.
Just den fetade delen brukar man hitta på nätplatser där men jävlas med folk. Det är en varningssignal att allt inte står rätt till!

• Gilla
  • Älska
pebe292 och 4 till
  • Laddar…
K Kalbygge skrev:
Just den fetade delen brukar man hitta på nätplatser där men jävlas med folk. Det är en varningssignal att allt inte står rätt till!
Den där epw har bar hävt ur sig skit alltigenom hela tråden. Dessa nättroll har nog inget normalt liv.

• Gilla
P-A Lindqvist och 5 till
  • Laddar…
S senap skrev:
Den där epw har bar hävt ur sig skit alltigenom hela tråden. Dessa nättroll har nog inget normalt liv.
Håller med!

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Du skrev i första inlägget att arbetsledaren sa till dig häromdagen att de inte har något med dig att göra och att du hittar på. Har du något skriftligt avtal med firman?
En polisanmälan för skadegörelse skulle passa bra tycker jag, men den skulle nog inte leda till något om du inte kan visa att du har anlitat firman.
Vi får se hur det utvecklar sig. Jag har inte fått skriva på något avtal med dem utan utgick från att det sköttes via Trygg-Hansa.

Men det finns väl dokumenterat hos Trygg-Hansa att de besiktat och att beställningen gått till dem.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.