54 960 läst ·
123 svar
55k läst
123 svar
Hantverkare som förstör mer än de åtgärdar
Självbyggare
· Stockholm
· 10 281 inlägg
Har jag boka ett möte 0700 för att jag strulat till det dagen innan ser jag till att komma till det nya mötet eller meddela att jag fått förhinder.V Villaägarenr1 skrev:
Hade de kunnat sin sak, hade jag då behövt förklara hur man spikar en list, sätter upp en Huntonitskiva enligt Huntonits anvisningar osv?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 281 inlägg
Man struntar inte bara i ett avtalat möte utan att tala om att man har fått förhinder. Att dessutom göra det när man har avtalat om en tid då man ska reparera något man själv har förstört så har man skjutit sig i foten extra mycket.V Villaägarenr1 skrev:
Jag hoppas att det kommer fram vilken firma det handlar om så småningom.
Du skrev i första inlägget att arbetsledaren sa till dig häromdagen att de inte har något med dig att göra och att du hittar på. Har du något skriftligt avtal med firman?R Robert-san01 skrev:
En polisanmälan för skadegörelse skulle passa bra tycker jag, men den skulle nog inte leda till något om du inte kan visa att du har anlitat firman.
Ja fy fan vad många som idag kallar sig snickare, köper en Caddyskåpbil och startar firma, tycker synd om människor som måste anlita dessa klåpare.R Robert-san01 skrev:
Att du inte gör detta själv då som är så duktigR Robert-san01 skrev:
Vad spelar det för roll vilken firma det är???P pmd skrev:Man struntar inte bara i ett avtalat möte utan att tala om att man har fått förhinder. Att dessutom göra det när man har avtalat om en tid då man ska reparera något man själv har förstört så har man skjutit sig i foten extra mycket.
Jag hoppas att det kommer fram vilken firma det handlar om så småningom.
Såklart de har om det är de som valt snickare! Ring igen, du måste ha pratat med fel person. Berätta att de vägrar åtgärda skadan. Byggfirmor brukar vara väldigt rädda om sina försäkringskunder. Det är en guldgruva för dem.R Robert-san01 skrev:
Just den fetade delen brukar man hitta på nätplatser där men jävlas med folk. Det är en varningssignal att allt inte står rätt till!E epw skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 281 inlägg
Vi får se hur det utvecklar sig. Jag har inte fått skriva på något avtal med dem utan utgick från att det sköttes via Trygg-Hansa.P pmd skrev:Du skrev i första inlägget att arbetsledaren sa till dig häromdagen att de inte har något med dig att göra och att du hittar på. Har du något skriftligt avtal med firman?
En polisanmälan för skadegörelse skulle passa bra tycker jag, men den skulle nog inte leda till något om du inte kan visa att du har anlitat firman.
Men det finns väl dokumenterat hos Trygg-Hansa att de besiktat och att beställningen gått till dem.