33 859 läst ·
94 svar
34k läst
94 svar
Hantverkare som dragit ner skruvar för långt i trallen? Reklamera?
Förlåt. Tar bort mitt inlägg. Vågar faktiskt inte svara på exakt hur djupt skruvarna ska för sänkas, spontant skulle jag säga 1-2 millimeter men det bästa vore om vi kunde höra med Övregård.P Psan skrev:
Problemet är skruvdragare, med "knackare" inga problem även om det är stjärna.P Psan skrev:
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Som jag ser det är det liknande, ja, mutterknackaren har kanske ett halvtums fäste och passar till att dra kraftigt medanslagskruvdragare kan utveckla rejält moment i en liten lätt maskin, 10-12V. Exempelvis och har vanligt bits fäste.A AndersS skrev:
Kan ha fel, men det är så jag ser på det hela.
Då är det nog bättre du knackar med en hammare..P Psan skrev:
Kanske skulle funkat med gasol brännare också.
Sen knacka loss med Slagskruvdragare.
Nä den rensar inte spåret för bitsen.P Psan skrev:
Den "knackar" loss skruven långsamt för att inte bitsen ska rappa i spåret..
Det är det som är felet med en skruvdragare.. de flesta ger all effekt direkt vid avtryck inga och då går skruven djupt eller när man ska backa ur en skruv så rappar den sönder spåret i skruven med bitsen...
till er som vill ha det snyggt... Och försänkta skruvskallar.. ta en borr och borra ca 0.5-1mm sedan drar ni in skruven.. snyggt
Så ni slipper de där fransiga som ger små stickor..
Det är absolut inget problem med att skruva djupt, vi är flera som delat med oss av den erfarenheten. Därför känns det rätt märkligt att du påstår motsatsen. Det är ju uppenbart att du går ut med felaktig info…P Psan skrev:
Tror hen pratar om att det blir jobbigare att skruva upp igen ju djupare skruvarna dras. Och det kan ju stämma.Nissens skrev: