33 859 läst ·
94 svar
34k läst
94 svar
Hantverkare som dragit ner skruvar för långt i trallen? Reklamera?
Jo, fast då går det ju bara åt hälften så många. För- och nackdelar..Christoffer710 skrev:
Kan du inte dra in magen den stunden du ligger undertill får du väl göra som vietnameserna.D Dr Jumping Jack skrev:
trallen är väl inte klar bara för att brädorna är skruvade. Se nu till att gå över med en putsmaskin. Då ser du fördelen med att skruvarna är nerdragna en aning. Egentligen kunde man ha skruvar med lite större skalle och dra ca 1a2 mm ner i träet. Dagens rostfri har lätt att spräcka träet med sin uttalade kilform speciell om det hunnit torka en del.S Sinclear skrev:Vi har precis tagit in hantverkare som byggt 40 kvm trädäck till oss i tryckt virke.
Nu är frågan om de inte har gjort något helt galet, de har dragit ner alla skruvar långt ner i träet, 3-5 mm ner. När man går på många är det vasst och stickigt.
Vad kommer hända med åren, kommer livslängden förkortas ordentligt om fukt blir liggande i hålen?
Är det rimligt att kräva att de lägger ny trall och skruvar som man ska, max 1mm? Vad skulle ni gjort?
[bild][bild]
Smaken är som baken, delad. Vad som är rätt och fel i detta överlåter jag till de mer kunniga. Själv anser jag att det är riktigt fult när man drar skruven kant i kant med trallen. Drar man den några mm ner så sväller trät över och skallen döljs.
Såhär ser min trall ut efter 8 år..
Har aldrig fått en sticka i foten och att trät skulle resa sig och göra stickor uppåt för att man drar för långt ner tror jag är bullshit. Inget jag varit med om i alla fall..
Såhär ser min trall ut efter 8 år..
Har aldrig fått en sticka i foten och att trät skulle resa sig och göra stickor uppåt för att man drar för långt ner tror jag är bullshit. Inget jag varit med om i alla fall..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilka hantverkare ska man kontakta vid flytt av sektioner i järnstaket
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Söker rekommendationer hantverkare eller företag
Hantverkare -
Hur menar hantverkaren med avlopp / dränera
Grund & Markarbeten -
Hantverkare och container
Hantverkare -
Har ni dragit ner eller slutat att amortera på ert bolån?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.