Så, har testskruvat lite med 6x60-skruv och det drar liksom inte fast. Det sitter såpass att jag inte kan rubba skruven i djupled, men den roterar relativt fritt när den är helt iskruvad och jag fortsätter skruva. Vet inte om det är ok ändå, men det känns inte riktigt bra.

Nej då är det fel.

Har du verkligen gängor i spånet? Många skruvar är ju inte helgängade. Har du också förborrat med tex en 3mm borr?

Om det ändå inte fungerar, ta en grövre skruv. Du måste ha gänga på båda sidor om spånskivan,.

MathiasS MathiasS skrev:
Nej då är det fel.

Har du verkligen gängor i spånet? Många skruvar är ju inte helgängade. Har du också förborrat med tex en 3mm borr?

Om det ändå inte fungerar, ta en grövre skruv. Du måste ha gänga på båda sidor om spånskivan,.
Då har jag förmodligen förborrat med för tjockt borr. Skruven är helgängad, så där ska det vara lugnt.

Nytt test imorgon!

MathiasS MathiasS skrev:
Nej då är det fel.

Tji fick jag. Tog mindre borr, samma resultat. Jag fattar absolut ingenting.

Har jag fel skruv? Ska jag plugga med nåt?

• Hand håller en skruv framför en oskarp bakgrund med verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
använd en molly för dubbelgips ,och även leta upp någon väggregel där du kan använda träskruv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.