Har flytspacklat ett förråd/fd klädkammare inomhus. Blev superplant men tyvärr blev det bom i ett hörn (lagt på tidigare spackel och givetvis primer på). Har tagit bort bitarna som var bom men nu måste det på nytt spackel och jag vill av flera skäl inte spackla om hela golvet. Är det någon som har tips om hur man handspacklar det här och med vad? Hade en tanke om att såga till "avdragsbanor" att dra rätskiva över. Gör man så? Hur enklast fästa tillfälligt då?
Det behöver inte bli supefinish på underlaget, ska läggas klinker så tillräckligt jämnt för för det räcker.
Det behöver inte bli supefinish på underlaget, ska läggas klinker så tillräckligt jämnt för för det räcker.
Flyt bara i delarna du var tvungen ta bort.M mattie_river skrev:Har flytspacklat ett förråd/fd klädkammare inomhus. Blev superplant men tyvärr blev det bom i ett hörn (lagt på tidigare spackel och givetvis primer på). Har tagit bort bitarna som var bom men nu måste det på nytt spackel och jag vill av flera skäl inte spackla om hela golvet. Är det någon som har tips om hur man handspacklar det här och med vad? Hade en tanke om att såga till "avdragsbanor" att dra rätskiva över. Gör man så? Hur enklast fästa tillfälligt då?
Jodå. Det är ju faktiskt bara att hälla tills du kommer upp till kanten Sedan kan du ta spackelspade och dra av kanten mot det gamla. Svårare att få det bra om du hanspacklar nör det är en sådan volym. Du kan ju även dra av flytspacklet med rätskivan om du skulle vilja.M mattie_river skrev:
Om du är osäker kan du ju flyta upp till någon/ några mm under och sedan bara handspackla det sista. Handspackel kostar ju en del och det är ju ett par cm du ska fylla upp.
Flytspackla 1-1,5 cm först har jag däremot tänkt på.T Tompafix skrev:Jodå. Det är ju faktiskt bara att hälla tills du kommer upp till kanten Sedan kan du ta spackelspade och dra av kanten mot det gamla. Svårare att få det bra om du hanspacklar nör det är en sådan volym. Du kan ju även dra av flytspacklet med rätskivan om du skulle vilja.
Om du är osäker kan du ju flyta upp till någon/ några mm under och sedan bara handspackla det sista. Handspackel kostar ju en del och det är ju ett par cm du ska fylla upp.
Klicka här för att svara