Vi har nyligen fått beviljat förhandsbesked för att bygga vårt hus. Kruxet är bara att kommunens handläggare har ritat om tomgränserna på den karta som hon lämnat till byggnadsnämnden och som de fattat beslut om. I hennes underlag står som villkor för byggnation att det skall finnas en 10-15meter bred passage mellan den tilltänkta tomten och grannfastigheten. Vi har alltså fått förhandsbesked för en tomt som vi inte ansökt om...
Förändringen gör att vår tilltänkta infart går om intet. Kan dessutom tillägga att marken är i privat ägo redan idag och alltså ingen allmänning.

Är inte det helt galet?

Kan handläggaren göra så? Kan man få det ändrat?

Är det någon här som har koll på vad handläggaren har för mandat egentligen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.