Hej, hoppas att någon duktig på VVS/rör kan hjälpa mig!
Jag rengjorde vattenlåset under handfatet i badrummet och upptäckte då att hyllan som är under blivit fuktskadad och brun, trodde då att det var själva vattenlåset som suttit på fel/snett. Men när jag gjort rent och skruvat tllbaka vattenlåset nu så läcker det från både vattenlåset OCH ett av de silvriga rören som kommer från handfatet?
Är det någon här som har något tips på vad jag kan göra?
Vill helst inte spendera pengar på att laga detta handfat då det är väldigt gammalt och skulle behöva bytas ut, men då behövs en helrenovering av badrummet vilket jag ej har tid/råd med just nu.
Bifogar en bild och video på rören! Det ser väldigt rostigt ut? :/
Tack på förhand!
Jag rengjorde vattenlåset under handfatet i badrummet och upptäckte då att hyllan som är under blivit fuktskadad och brun, trodde då att det var själva vattenlåset som suttit på fel/snett. Men när jag gjort rent och skruvat tllbaka vattenlåset nu så läcker det från både vattenlåset OCH ett av de silvriga rören som kommer från handfatet?
Är det någon här som har något tips på vad jag kan göra?
Vill helst inte spendera pengar på att laga detta handfat då det är väldigt gammalt och skulle behöva bytas ut, men då behövs en helrenovering av badrummet vilket jag ej har tid/råd med just nu.
Bifogar en bild och video på rören! Det ser väldigt rostigt ut? :/
Tack på förhand!
Misstänker att det är tätningen mellan blandaren och tvättstället som är trasig.
Annars är det läckage i blandaren.
Ser att det också har runnit ner vatten från ovansidan av tvättstället ner mellan tvättstället & väggen.
Annars är det läckage i blandaren.
Ser att det också har runnit ner vatten från ovansidan av tvättstället ner mellan tvättstället & väggen.
Tack, ja mycket i denna bostad är eftersatt och inte renoverat bra har jag upptäckt! Jag åkte och köpte nytt pungvattenlås på Byggmax och bytte det, men det hjälpte inte att det droppar vid rören.. Behöver jag byta ut hela handfatet tror du? Jag är inte så kunnig själv så jag behöver ju anlita någon.. Och jag misstänker tyvärr att man kommer att behöva kakla om då det är väldigt slitet och delar av vissa plattor saknas?Demmpa skrev:
Vattnet som runnit mellan tvättställ och vägg tror jag är när vatten kommit över handfatskanten på baksidan.. Men det ser ju väldigt äckligt ut!
Klicka här för att svara