Hej. Bytte handfat och toalett i badrummet i förgår. Upptäckte att avloppet under handfatet droppar. Hantverkaren var igår och tittade och sa att det inte går att göra bättre eftersom det är en kommod under handfatet och avloppet är intryckt bakom kommoden. Är det verkligen så att det inte går att göra det tät??? Med ex gängtejp eller packning? Skall jag nöja mig med ett nytt handfat som droppar?? Tack.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Centano skrev:
Jag har själv skruvat upp lite och tryck in röret och nu verkar det som att det inte droppar mer.
Det brukar sitta en packning runt röret som sedan pressar och tätar mot vattenlåset.
Själva muttern ska bara spännas med normal handkraft.
Svagt att en hantverkare lämnar ett läckande rör på detta sätt och med en dålig ursäkt.
Själva muttern ska bara spännas med normal handkraft.
Svagt att en hantverkare lämnar ett läckande rör på detta sätt och med en dålig ursäkt.
Det sitter ingen packning runt vad jag kan se. Bifogar bild.E etompau skrev:
Julia Eriksson skrev:
Typ så här ska den se ut:
https://www.hornbach.se/shop/FALUPL...-konisk-8082448/5110433/artikel-detaljer.html
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden