3 711 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
handdukstork
Hej!
Står i begrepp att göra om duschrum i källaren, och tänkte byta ut befintlig vattenradiator mot en dito handdukstork. Vad ska man tänka på vid val av sådan? Någon som har förslag på någon bra, snygg och billig? Inköpsställen?
Den behöver inte ha elmöjlighet. (tror jag. Eller är det ett måste?)
Alla synpunkter tas tacksamt emot!
/Elin
Står i begrepp att göra om duschrum i källaren, och tänkte byta ut befintlig vattenradiator mot en dito handdukstork. Vad ska man tänka på vid val av sådan? Någon som har förslag på någon bra, snygg och billig? Inköpsställen?
Den behöver inte ha elmöjlighet. (tror jag. Eller är det ett måste?)
Alla synpunkter tas tacksamt emot!
/Elin
Kolla på Svedbergs hemsida. De har både elanslutna och för vattenanslutning samt kombination.
Hej och tack för alla tips!
Jag förstår att det finns gott om torkar att välja på, och det är just det som är dilemmat.
Några konkreta tips på vad man ska tänka på, eller är det bara en design- (och kostnads-) fråga?
Vilken fiffig funktion har just din handdukstork som du inte vill vara utan?
/Elin
Jag förstår att det finns gott om torkar att välja på, och det är just det som är dilemmat.
Några konkreta tips på vad man ska tänka på, eller är det bara en design- (och kostnads-) fråga?
Vilken fiffig funktion har just din handdukstork som du inte vill vara utan?
/Elin
Viktigt! Om du ska ersätta en radiator med en handdukstork som det enda värmekälla i rummet så ska du välja rätt storlek så den ger lika mycket eller mer värme som radiatorn gav. Köper du för liten tork så blir det för kallt i badrummet
. Man ska ha en antal W (Watt) per m2 golvyta för att kunna värma rummet tillräckligt men jag kan inte dom regler .... dom i butiken bör kunna hjälpa.
Sen är det ju bra att kunna torka handdukar på sommaren också när radiatorvärmen i huset är avstängt så det är bra att ha en elvärmepatron i den
.
Glänsiga, metaliska ytor avger värmen sämre än mata eller vitmålade ... det läste jag någonstans om.... men tror inte att det gör stor skillnad om det nu gör något skillnad alls :-/. Kanske någon annan vet?
gaia
Sen är det ju bra att kunna torka handdukar på sommaren också när radiatorvärmen i huset är avstängt så det är bra att ha en elvärmepatron i den
Glänsiga, metaliska ytor avger värmen sämre än mata eller vitmålade ... det läste jag någonstans om.... men tror inte att det gör stor skillnad om det nu gör något skillnad alls :-/. Kanske någon annan vet?
gaia
Klicka här för att svara